01:25|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1395 - 02:42
کد خبر: 3708

آغاز به کار نخستین آکادمی تیراندازی کشور در ارومیه

 رئیس هیات تیراندازی آذربایجان غربی از آغاز به کار نخستین آکادمی دو منظوره تیراندازی کشور در ارومیه خبر داد.

آغاز به کار نخستین آکادمی تیراندازی کشور در ارومیه

به گزارش  باریش ، محمد آهن دوست روز پنجشنبه در جلسه تخصصی و آسیب شناسی هیات تیراندازی استان افزود: فاز نخست این آکادمی شهریور ماه سال گذشته با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان به بهره برداری رسیده است و در این مدت عملیات تجهیز و تامین سخت افزارهای لازم آن انجام شده و هم اکنون برای استفاده تیراندازان و برگزاری دوره های آموزشی آماده است.
وی اظهار کرد: امسال با آماده سازی این آکادمی قصد داریم مسابقه های قهرمانی کشور در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و یک دوره مسابقه جایزه بزرگ بین المللی را در ارومیه میزبانی کنیم.
آهن دوست بیان کرد: سال گذشته به علت ساخت و راه اندازی این آکادمی، بسیاری از برنامه های جاری هیات تیراندازی با مشکل مالی مواجه بود ولی امسال با قدرت بیشتری به انجام برنامه های مدون تقویم ورزشی خواهیم پرداخت. 
وی ادامه داد: هم اکنون سه بانوی تیرانداز و دو ورزشکار در بخش مردان در عضویت تیم های ملی حضور دارند و رتبه هیات در ارزیابی فدراسیون نیز مقام چهارم را به خود اختصاص داده است.
آهن دوست گفت: برای راه اندازی سامانه مبین و اتوماسیون اداری جهت ایجاد بانک اطلاعاتی هیات و مکاتبات اداری با اداره کل ورزش و جوانان با مشکل سخت افزاری مواجه هستیم و در صورت تامین اعتبارات لازم در جهت رفع تهیه لوازم مورد نیاز تلاش خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 166 تیرانداز بیمه شده تحت پوشش هیات تیراندازی آذربایجان غربی فعالیت دارند.
حضور دو تیم در لیگ های دسته یک مردان و زنان کشور از برنامه های مهم هیات در سال جاری است.
سولماز نقی لو، سارینا قرابت و مهسا اروجی سه تیرانداز ملی پوش استان هستند که سال گذشته مقام های قهرمانی آسیا را به خود اختصاص دادند.
فاز اول نخستین سالن تیراندازی دو منظوره کشور با حضور امیررضا خادم معاون حقوقی، امور مجلس وزیر ورزش و جوانان شهریور ماه سال 94 در ارومیه افتتاح شد.
سالن تیراندازی ارومیه به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین آکادمی های تیراندازی کشور با مجموع مساحت 1200 متر مربع و اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال ساخته شده است.

ایرنا

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید