18:13|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 04 خرداد 1395 - 03:34
کد خبر: 3759

کشف 40 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در سلماس

فرمانده انتظامی سلماس از کشف 40 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در سلماس خبر داد.

کشف 40 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در سلماس

حسین رمزی , فرمانده انتظامی سلماس , اظهار داشت: ماموران انتظامی سلماس در بازرسی از خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک شده و اقدام به توقف این دستگاه کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از این دستگاه اتوبوس مسافربری تعداد 40 هزار سیگار خارجی را کشف و ضبط کردند و در این راستا اقدام به تشکیل پرونده‌ای کردند.

فرمانده انتظامی سلماس خاطرنشان کرد: میزان ارزش ریالی این محموله قاچاق بنا بر اعلام کارشناسان مربوطه مبلغ 120 میلیون ریال اعلام شده است.

این مسؤول افزود: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر شد و پرونده جهت سیر مراحل بعدی به مقامات قضائی شهرستان سلماس  ارجاع داده شد.

رمزی به عزم راسخ ماموران خدوم انتظامی سلماس در جهت ریشه‌کن کردن قاچاق کالا اشاره کرد و ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان به صورت شبانه روزی به مبارزه علیه قاچاقچیان کالا می پردازند و در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت مردم سلماس برای اطلاع‌رسانی بیشتر هستند لذا از تمام شهروندان انتظار می‌رود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تماس با پلیس 110 با ماموران انتظامی این شهرستان در میان بگذارند.

وی بر ضرورت مبارزه با قاچاق سیگار در جامعه تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه سیگارهای خارجی قاچاق شده فاقد اصول بهداشتی و استاندارد هستند لذا لازم است قاچاق این نوع کالا به دلیل حفظ سلامت مردم ریشه‌کن شود.

فرمانده انتظامی سلماس خاطرنشان کرد: از تمام مردم این شهرستان انتظار می‌رود به هیچ وجه از سیگارهای فاقد استاندارد استفاده نکنند زیرا که مواد به کار برده در این سیگارها بسیار مضر بوده و سلامت انسان را به شدت تهدید می‌کند.

این مسؤول به تبعات مصرف سیگار اشاره کرد و گفت: خطر مرگ ناشی از بیمار های قلبی و سکته ها را افزایش می‌دهد و سبب به وجود آمدن سرطان‌های همچون، مری، حنجره و گلو و دهان می‌شود.

رمزی با بیان اینکه سود بالای قاچاق دخانیات مهم‌ترین عامل در قاچاق سیگار است، ادامه داد: سود بالای قاچاق دخانیات، باعث شده که قاچاقچیان سیگار به قاچاق این نوع ماده روی آورند و سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید