19:09|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1395 - 01:22
کد خبر: 3908

ظرفیت مرکز زباله‌ ارومیه تا 10 سال آینده تکمیل می‌شود

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه روزانه 450 تا 500 تن زباله از شهر ارومیه جمع‌آوری و به محل سایت منتقل می‌شود گفت: ظرفیت مرکز زباله‌های ارومیه تا 10 سال آینده تکمیل می‌شود.

ظرفیت مرکز زباله‌ ارومیه تا 10 سال آینده تکمیل می‌شود

سعید موسوی اظهار داشت: اداره آزمایشگاههای اداره‌کل از سایت دفن زباله شهری ارومیه واقع در نازلوی ارومیه در طول روز گذشته بازدیدی از سایت محل دفع زباله شهرستان ارومیه به عمل آوردند.

وی ادامه داد: در این بازدید وضعیت این مرکز مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به عملکرد سازمان مدیریت پسماند و پیگیری‌های اداره حفاظت محیط زیست شهرستان  بهبود وضعیت کاملا مشهود بود.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌ها اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: پیگیری‌های این اداره در خصوص احداث کارخانه بازیافت همچنان ادامه خواهد داشت و با احداث و راه‌اندازی این کارخانه مشکلات و معضلات ناشی از دفن پسماند های شهری به حداقل خواهد رسید.

این مسؤول با بیان اینکه سایت دفن زباله شهری ارومیه از سال 75 در زمینی به مساحت 80 هکتار و در کیلومتر 15 محور ارومیه به سرو راه‌اندازی شده است، افزود: روزانه 450 تا 500 تن زباله از شهرستان ارومیه جمع‌آوری و به محل سایت منتقل می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: این سایت علاوه بر اینکه زباله‌های شهرستان ارومیه را در خود جای داده است پسماندهای بخش نازلو و برخی روستاهای نزدیک به سایت نیز به این محل انتقال داده می‌شوند.

وی افزود: این سایت با میزان زباله‌ای که روزانه شاهد است پیش‌بینی می‌شود ظرفیت پذیرش زباله تا 10 سال آینده را خواهد شد.

فارس 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید