07:53|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 21 تیر 1395 - 21:05
کد خبر: 4372

ماکو یکی از مکان های بی نظیرکشور در بین مناطق آزاد است

به گزارش باریش نیوز عصر امروز  نشست خبری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با خبرنگاران رسانه های گروهی در سالن جلسات سازمان منطقه آزاد ماکو برگزارشد.

ماکو یکی از مکان های بی نظیرکشور در بین مناطق آزاد است

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز, مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ابتدای این نشست درباره سفر سفرا و دیپلمات ها و نمایندگان وزارت های امور خارجه گفت:

در یکسال گذشته از سفرا و دیپلمات ها و نمایندگان امور خارجه دعوت به عمل آوردیم تا باحضورشان فرصت های سرمایه گذاری ماکو را معرفی کنیم اما به علت تکمیل نبودن فرودگاه ماکو این کار با تعویق مواجه شدکه در این اجلاس سفیران کشورهای کره شمالی ,کره جنوبی,فلیپین,برونئی,اندونزی,چین,ویتنام,نیوزلند,تایلند حضور خواهند داشت.

 

فروزان درباره ساخت و اتمام فرودگاه ماکو گفت:شروع ساخت فرودگاه از اول خرداد 93 بوده و در حدود 18 ماه به طول کشید و از اول مهر ماه تلاش داریم پروازهای ثابت داشته باشیم که یکسال اول پروازهای داخلی به ارومیه و تبریز (به صورت روزانه)و تهران خواهیم داشت.

 

فروزان درباره قاچاق  در مناطق آزاد گفت:قاچاق در بنادر و توسط کشتی ها اتفاق میافتدو منطقه آزاد ماکو از این حین سالم ترین منطقه در بحث مبارزه با قاچاق میباشد و اینکه گفته شود به اسم بازارچه ماکو قاچاق انجام میشود، ظلم به ساکنان آن است .

 

فروزان درباره صف طویل کامیون های مرز بازرگان گفت: صف کامیون ها با افزودن دولاین دیگر در مسیر تا حدودی بهبود یافت و با ایجاد مسیر کمربندی جدیدی و انتقال صف کامیون های از جاده اصلی به خارج از جاده ترافیک شهر بازرگان را برای همیشه رفع خواهد شد .

 

فروزان درباره طرح های جدید افزود : تا حدود یک ماه دیگر، احداث دو هتل 5 ستاره در منطقه در دستور کار قرارداردوتا هفته بعد در تلاشیم  آسفالت و بهسازی مسیرهای شهری ماکو را آغاز کنیم که بودجه امسال سازمان منطقه آزاد ماکو با پیشرفت قابل قبولی به عدد 180 میلیارد تومان  رسیده است که 80 درصد آن صرف عمران منطقه و تامین زیر ساخت ها خواهد شدکه  احداث پایانه 12 هکتاری و نمایشگاها و احداث جاده و خیابان های جدید از جمله این طرح ها میباشد که درآبادانی شهر ماکو بسیار زیادی دارد.

 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو درباره کلید رشد منطقه آزاد ماکو گفت:از نظر اقتصادی هرچقدر زیرساخت قوی باشد فقر در آنجا ریشه کن شده که وجود  زیرساخت ها نقش بسیار مهمی را در این باره انجام میدهندو کلید رشد استان آذربایجان غربی، منطقه آزاد ماکوست.

 

فروزان درباره نیازهای ارتباطی  منطقه آزاد ماکو گفت:شهر ماکو جهت پیشرفت بهترو سریع تر نیاز مبرم به راه آهن داردو  اولویت سال آینده سازمان، احداث راه آهن منطقه است و با احداث راه آهن  منطقه آزاد ماکو قابلیت جذب گردشگر در طول 9 ماه سال را داردکه بااحداث راه آهن از تبریز به ماکو قطار ریلی کشور به اروپا وصل خواهد شد و در تلاشیم از نزدیکترین و کم هزینه ترین مسیر به راه آهن سراسری متصل شویم.

فروزان در پایان با بی نظیر قلمداد کردن منطقه آزاد ماکو گفت:شهر ماکو تنها منطقه آزادی است که با چند کشور همجوار میباشد و دارای 300 اثر تاریخی بوده و  140 کیلومتر در کنار رود ارس مکان برای سرمایه گذاری دارد..

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید