08:55|دوشنبه, مهر 02 ,1403
تاریخ انتشار: 29 تیر 1395 - 11:49
کد خبر: 4460

کشف 2000 لیتر سوخت قاچاق در ماکو

فرمانده انتظامی ماکو از کشف 2 هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

کشف 2000 لیتر سوخت قاچاق در ماکو

به گزارش باریش، محمد احمدی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی مواد سوختنی در شهرستان ماکو، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی ماکو با انجام یکسری اقدامات تخصصی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این متهم شده و با کسب مجوز قضائی اقدام به بازرسی از مخفیگاه وی کردند.

فرمانده انتظامی ماکو خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از مخفیگاه این متهم موفق به کشف 2 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل شدند و متهم را دستگیر شده را به مقر پلیس منتقل کردند.

این مسؤول افزود: این متهم پس از دستگیری و انتقال به مقر پلیس جهت سیر مراحل قانونی بعدی به مقامات قضائی این شهرستان تحویل داده شد.

احمدی بر ضرورت مبارزه با قاچاق سوخت تاکید کرد و ادامه داد: قاچاق سوخت از جمله قاچاق‌های است که تاثیر مستقیم بر روی چرخه اقتصادی و خروج منابع طبیعی کشور وارد می‌کند.

وی به مهم‌ترین پیامدهای قاچاق سوخت اشاره کرد و گفت: کاهش در آمدهای دولت، تضعیف حاکمیت و بی اعتمادی مردم به نظام اقتصادی، ایجاد درآمدهای نامشروع برای قاچاقچیان و افزایش پولشویی و تقویت روحیه قانون گریزی و نبود حس احترام به قانون  از جمله مهم‌ترین این موارد است.

فرمانده انتظامی ماکو با بیان اینکه قاچاق سوخت تاثیر مستقیمی بر افزایش تصادفات جاده‌ای دارد، تصریح کرد: خودروهای حامل سوخت به منظور رهایی از چنگ پلیس اقدام به پرتاب کردن گالن‌های حاوی سوخت می‌کنند و در زمان تنگ شدن عرصه، مشک‌های پلاستیکی را سوراخ می‌کنند و مواد سوختی را در سطح جاده‌ها می‌ریزند که موجب لغزندگی و بروز تصادفات می‌شود.

این مسؤول افزود: معمولاً خودروهای حامل مواد سوختی به صورت کاروانی در سطح جاده‌ها حرکت می‌کنند و گاهی تعداد آنان به بیش از ٢٠ خودرو می‌رسد که حرکت آنها به این طریق مشکلات ترافیکی را برای سایر خودروها نیز به بار می‌آورد.

احمدی با یادآوری تبعات قاچاق سوخت بر ضرورت مشارکت همگانی در جهت ریشه‌کن کردن قاچاق سوخت در جامعه تاکید کرد و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مبنی بر فعالیت قاچاقچیان سوخت مراتب را در اختیار ماموران انتظامی این شهرستان قرار دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید