08:50|دوشنبه, مهر 02 ,1403
تاریخ انتشار: 29 تیر 1395 - 13:40
کد خبر: 4465

مشکلات آبرسانی روستاهای ارومیه رفع شد

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی ارومیه گفت: مشکلات آبرسانی روستاهای ارومیه رفع شد.

مشکلات آبرسانی روستاهای ارومیه رفع شد

به گزارش باریش، صابر خسروزاده  اظهار داشت: تامین آب شرب روستاهای ارومیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از اینرو دولت نیز اهتمام جدی و کافی برای آبرسانی به روستاها دارد.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق با مشکلات متعددی در آبرسانی مواجه هستیم، تصریح کرد: در این خصوص مشکلات رفع شده و تلاش می‌شود صعب‌العبور بودن برخی روستاها مشکلی اصلی در این خصوص است.

مدیرامور آب و فاضلاب روستایی ارومیه با اشاره به کوهستانی بودن منطقه، ادامه داد: کوهستانی بودن منطقه سبب شده تا بسیاری از مناطق روستایی و مرزی صعب‌العبور باشند از اینرو آبرسانی به این روستاها علاوه بر هزینه‌بر بودن، زمان‌بر نیز هست.

این مسؤول در ادامه با اشاره به مشکل آبرسانی در روستاهای عسگرآباد، اعلام کرد: آبرسانی به این روستا و روستاهای اطراف از طریق مجتمع آبرسانی انجام می‌گرفت که اخیرا مشکل فنی سبب شده بود تا مردم این روستاها در تامین آب با مشکل مواجه شوند.

خسروزاده با بیان اینکه تعویض الکتروپمپ و تابلو برق در این مجتمع آبرسانی توانست مشکلات مردم این روستا در تامین آب را رفع کند، خاطرنشان کرد: سیاست آب و فاضلاب روستایی تامین آب شرب از طریق مجتمع‌های آبرسانی است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی ارومیه با بیان اینکه در این خصوص مشکلات تامین آب شرب یک هزار و 362 نفر از مردم روستای عسگرآباد و روستاهای اطراف رفع شده است، اظهار داشت: تلاش می‌شود در تامین آب شرب روستاها آب به راحتی در اختیار مردم قرار گیرد و مشکلاتی را در این زمینه شاهد نباشیم.

این مسؤول با بیان اینکه بخش قابل توجهی از شبکه آبرسانی ارومیه فرسوده شده است، افزود: در استان 50 درصد شبکه آبرسانی روستایی فرسوده است و ارومیه نیز وضعیتی مشابه سایر شهرهای استان دارد.

خسروزاده با بیان اینکه نگهداری از تاسیسات آب شرب و خدمات رسانی هر چه بیشتر به مردم نیازمند اعتبارات ویژه‌ای است، تصریح کرد: امید می‌رود در این خصوص اعتبار ویژه‌ای اختصاص یابد تا شاهد بروز مشکلات فنی در آبرسانی و تامین آب شرب مردم روستایی نباشیم.

فارس

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید