12:24|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 03 مرداد 1395 - 01:47
کد خبر: 4502

دولت تکلیف ۳۰۰ هزار کارمند ۲ شغله خود را مشخص کند/ آمار دولت از بیکاری ‌واقعی نیست

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است دولت ۳۰۰ هزار کارمند دو شغله خود را تعیین تکلیف کند تا جوانان بر سر کار بیایند و هم اینک بسترهای ایجاد ۳ میلیون شغل در شهرکهای صنعتی که رکود بر آنها حاکم شده، فقط به اراده دولت بستگی دارد.

دولت تکلیف ۳۰۰ هزار کارمند ۲ شغله خود را مشخص کند/ آمار دولت از بیکاری ‌واقعی نیست

باریش نیوز - نادر قاضی پور با اشاره به بیکاری فزاینده در استان آذربایجان غربی اظهار داشت: در یک مقطع زمانی نیروهای جوان و تحصیل‌کرده بسیاری برای کشور به وجود آمد که هم فرصت و هم تهدید بود که نتوانستیم از فرصت به وجود آمده به خوبی استفاده کنیم و همین موضوع برایمان به تهدید بدل شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به سبب تقویت دانشگاه‌ها و درآمد بالای دانشگاه‌ها ورود به دانشگاه‌ها را برای جوانان راحت تر کرد و در این راستا افراد فارغ‌التحصیل با مدارج دانشگاهی وارد جامعه شدند و عدم نظارت دولت مردان سبب شد که در ادامه این روند مشکلات عدیده‌ای برای این جوانان ایجاد شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با حذف افراد دو شغله می‌توان گام بزرگی در برطرف کردن بیکاری جوانان برداشت و افراد دو شغله ای که بیش از 300 هزار نفرشان اغلب پست‌های مدیریتی را اشغال کرده‌اند را می‌توان حذف کرد و جوانان را که هیجان کاری زیادی درون خود دارند را جایگزین آنان کرد.

قاضی پور تصریح کرد: فقدان سرمایه در گردش در شهرک‌های صنعتی به دلیل رکود حاکم بر کشور یکی دیگر از مشکلات حوزه صنعت و از عوامل افزایش بیکاری است که اگر ظرفیت این شهرک‌ها به فعلیت برسد به قشر عظیمی حدود 2 تا 3 میلیون نفر می‌توان ایجاد شغل کرد و در این راستا می‌توان کمک به سزایی به فارغ اتحصیلان دانشگاهی کرد.

وی بیان کرد: امروز حدود 45 درصد بانوان تحصیل کرده و بیش از 23 درصد آقایان تحصیل‌کرده بیکار هستند که و به دنبال کارگری ساده هستند که متاسفانه امکان کارگری هم برای آنان وجود ندارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از راه حل‌های عبور از مشکل بیکاری و اشتغالزایی برای جوانان خروج از کشاورزی سنتی و ورود به عرصه کشاورزی مدرن است و کشاورزی مدرن همان کشاورزی گلخانه‌ای است که در این زمینه بیشترین سهم در انجام کار برعهده دولت و جهاد کشاورزی است و روش گلخانه‌ای یک بیستم روش سنتی آب مصرف می‌کند.

قاضی پور گفت: آماری که در مورد بیکاری افراد جامعه در دولت دهم و یازدهم ارائه شده است آمار واقعی نیست و تعداد واقعی بیکارن بسیار بیش از اینهاست.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید