14:52|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1395 - 15:30
کد خبر: 4625

پیگیر اتمام انبار نفت و راه آهن ارومیه هستیم/منطقه ویژه اقتصادی ارومیه در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قراردارد

عصر امروز سید هادی بهادری نماینده مجلس شورای اسلامی طی نشستی با اصحاب رسانه به بیان عملکرد دوماهه خود پرداخت.

پیگیر اتمام انبار نفت و راه آهن ارومیه هستیم/منطقه ویژه اقتصادی ارومیه در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قراردارد

به گزارش سرویس  سیاسی باریش عصر امروز سید هادی بهادری نماینده مجلس شورای اسلامی طی نشستی با اصحاب رسانه به بیان عملکرد دوماهه خود پرداخت.

 

بهادری  در این نشست  به بیش از 20مورد عملیات انجام شده طی این دوماه اشاره کرد و گفت :بنده در ابتدای حضور خودم در مجلس با جلب اعتماد اعضای مجلس به سمت نایب ریس  کمیسیون عمران انتخاب شدم.بهادری پیگیری منطقه ویژه ارومیه را  یکی از اقدامات انجام شده خود عنوان کرد و گفت:با پیگیری هایی که انجام گرفت  منطقه ویژه شدن برخی شهرها از جمله ارومیه به صورت لایحه به مجلس ارایه شد و در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت.

 

بهادری درباره راه آهن ارومیه گفت:بنده در کمیسیون عمران پیگیر وضعیت راه آهن ارومیه هستم و طرح اتمام 5راه آهن کشوری در قالب طرح کلی خدمت مقام معظم رهبری ارایه شده است و در صورت تایید از اعتبارات توسعه ملی 2میلیارد دلار به این پروژه ها تزریق خواهد شد و بزودی شاهد اتمام این طرح خواهیم شد.

 

بهادری درباره مشکلات روستایی گفت:مشکلات روستایی از جمله راههای ارتباطی را به صورت جدی پیگیر هستیم و درباره مشکلات آب شرب روستای ریحان آباد با توجه به هماهنگی های لازم با اداره آب و فاضلاب این مشکل نیز بزودی حل خواهد شد.

 

بهادری با اشاره به با اهمیت بودن انبار نفت ارومیه نیز گفت:انبار نفت ارومیه به عنوان بزرگترین انبار نفت شمالغرب کشور با 95درصد پیشرفت متوقف شده است که انشالله این طرح  بزودی به اتمام خواهد رسید و استفاده بهینه ای از آن خواهیم داشت.

 

نماینده مردم ارومیه در ادامه درباره دو کارخانه قیر شهر ارومیه که بلاتکلیف در صادرات بودند گفت:متاسفانه این دو کارخانه چند سالی در انتظار مجوزها لازم برای صادر کردن قیرهایشان به کارخانه های آسفالت سازی بودندکه با پیگیر های لازم مجوز لازمه برای انجام این کار انجام گرفت.

 

بهادری با انتقاد از نبود گوشت صنعتی در ارومیه گفت:ارومیه با جمعیتی بالغ بریک میلیون نفر نیاز به کشتارگاه های صنعتی دارد که در سال 86برای احداث این کشتارگاه اقدام شد ولی به علت دو مشکل سند زمین و وام این پروژه   متوقف شدکه با پیگیری های لازم این مشکل بزودی به طور کامل حل خواهد شد .

 

امسال در بحث کشاورزی و آبیاری تحت فشار بهادری عملکرد مجموعه را بهتراز سال قبل توصیف کردو گفت:امسال اعتبارات بهتری نسبت به سال قبل برای اینکار در نظر گرفته شده است و فردا در روستای بالو 318هکتار و روستای عسگر آباد 320هکتار اجرای آبیاری تحت فشار را خواهیم داشت.

 

نماینده مردم ارومیه در باره وضعیت بهداشت و درمان ارومیه گفت:با دیدارهایی که از مراکز سرطانی امید و بنیاد کودک   داشتیم سعی در برطرف کردن  نیازهای این مراکز هستیم و در ادامه مهمترین مطالبات ما تکمیل بیمارستان متوقف شده ارومیه واقع در اول خیابان سرو میباشد که سه سالی روند احداث آن متوقف شده است.ما در بحث بهداشت و درمان پیگیری وضعیت اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره)و وضعیت قلب بیمارستان امام رضا(ع)هستیم.

 

بهادری درباره قطعه 3و5آزاد راه ارومیه- تبریز گفت:قطعه3و5آزادراه ارومیه- تبریز با پیگیری های انجام شده به مناقصه قرار گرفت و مشکلات حقوقی فعلا در این پروژه وجود دارد که بزودی این مشکلات که مربوط به پیمان کاراین پروژه میباشد وبزودی این مشکل نیز حل خواهد شد.

 

بهادری درباره دریاچه ارومیه و روند آن گفت:در مجلس شاهد ایجاد فراکسیون احیای دریاچه ارومیه با پیگیرهای که شد بودیم تا در آینده روند کارهای احیای دریاچه ارومیه را به صورت بهتری شاهد باشیم و مردم شاهد بهبود و افزایش فضای دریاچه ارومیه نسبت به سالهای قبل هستند.

 

بهادری در پایان درباره حاشیه های اخیر بازار ارومیه گفت:من مخالف اجرای قانون نیستیم و در مقابل قانون شکنان ایستاده ام ولی معتقدم بایستی قانون کمی بهتر انجام شود تا خدایی نکرده شاهده ضرر مالی هیچ کسبه ای نباشیم.

 

 

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید