16:00|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 14 شهریور 1395 - 16:11
کد خبر: 4948

سرشماری نفوس و مسکن باید به صورت کاملا دقیق انجام گیرد

استاندار آذربایجان غربی گفت: آمارگیری باید به صورت دقیق انجام بگیرد و باید نظارتی دقیق از آمارگیران انجام شود که به تمام خانوارها جهت سرشماری مراجعه می‌کنند.

سرشماری نفوس و مسکن باید به صورت کاملا دقیق انجام گیرد

به گزارش باریش نیوز، قربانعلی سعادت بعداظهر روز یکشنبه در  نخستین جلسه هماهنگی ستاد سرشماری نفوس و مسکن آذربایجان غربی که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، گفت: تمامی مسولان کشوری از شخص رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور کشور  گرفته تا همه مسئولین نظام و مردم بر اهمیت این سرشماری و اجرای صحیح آن  تاکید کرده  و تمام مسولان دستگاههای اجرایی کشوری برای اجرای دقیق سرشماری عمومی نفوس و مسکن هزینه می‌کنند تا به واسطه اطلاعاتی که از این طریق به دست می‌آید بتوانند  برای کل کشور برنامه ریزی جامعی انجام دهند  به همین خاطر باید با دقت و حساسیت این سرشماری به انجام برسد.

استاندار آذربایجان غربی گفت:  جمع آوری اطلاعات دقیق از طریق سرشماری برای برنامه ریزی دارای اهمیت زیادی است و دغدغه درستی آمار و صحت آنها باید مورد توجه آمارگیران و دست اندرکاران اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن باشد و هر چقدر امار واقعی و درست باشد مسیر خدمتگذاری برای مسوولان و مدیران و کارگزاران را هموارتر خواهد کرد.

سعادت اظهار داشت: در سرشماری نفوس و مسکن باید میزان اشتغال، میزان بیکاری، پوشش بیمه‌ای، ملکی بودن و یا مستاجر بودن خانوارها و همچنین میزان مهاجرت مردم استان باید در قلم‌های اطلاعاتی لحاظ شود.

وی با اشاره به راستی آزمایی را در سرشماری آمار و نفوس مسکن مهم ارزیابی کرد و افزود: از طریق سرشماری اطلاعات کلی و آمار مهمی از استان به دست می‌آید بنابراین راستی آزمایی این اطلاعات باید با استفاده از اطلاعات بروز و موجودی که در برخی دستگاه‌ها از جمله ثبت احوال، ثبت اسناد و املاک و یا پست وجود دارد باید به دقت انجام شود تا در نهایت با دقیق‌ترین اطلاعات پس از سرشماری مواجه باشیم.

سعادت در ادامه به حاشیه نشینی شهرستان ارومیه و سه شهرستان دیگر استان اشاره کرد و گفت: افزایش حاشیه نشینی در 7 شهرستان استان ناشی از مهاجرت روستاییان به شهرها است،و  صرفاً افزایش جمعیت در این شهرها دلیل اصلی شکل گیری این سکونتگاه‌ها نیست بلکه افزایش مهاجرت از شهرها و روستاهای مختلف سبب شده که در این شهرها با مشکل سکونتگاه غیر مجاز مواجه باشیم بنابراین در سرشماری عمومی نفوس و مسکن با به‌دست آمدن اطلاعات دقیق از چنین موضوعاتی می‌توانیم به راهکارهای اجرایی بهتری در برنامه ریزیها دست پیدا کنیم.

وی به وظیفه صداوسیما در همگانی کردن سرشماری نفوس و مسکن اشاره کرد و اظهار داشت :: سرشماری عمومی نفوس و مسکن از کارهای پرثمر برای کشور است بنابراین باید دستگاه هایی همچون صدا و سیما در کنار دیگر رسانه ها در اطلاع‌رسانی اهمیت این سرشماری و ضرورت آن کمک کار دولت باشند.

استاندار اذربایجان غربی اذعان کرد : همراهی دستگاههای رسانه ای استان و اموزش و پرورش و ارگانها و ادارات ذیصلاح جزو ضروریات کار است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید