18:25|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 26 شهریور 1395 - 09:03
کد خبر: 5056

نمایشگاه هایی که برپا می شوند باید با معیارهای اسلامی و قانونی مطابقت داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه گفت:نمایشگاه هایی که برپا می شوند باید با معیارهای اسلامی و قانونی مطابقت داشته باشند.

نمایشگاه هایی که برپا می شوند باید با معیارهای اسلامی و قانونی مطابقت داشته باشند

به گزارش سرویس سیاسی باریش ، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه گفت: ماه ذی‌الحجه ماه عبادت و بندگی بوده و یکی از روزهای مهم این ماه روز عرفه است که هزاران نفر در این روز میمون دور هم جمع می‌شوند و با خداوند متعال راز و نیاز کرده و دعای امام حسین (ع) را قرائت می‌کنند که این امر نشان از تقوا و ایمان است.

 

وی  با اشاره به فرارسیدن عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: این عید از بزرگترین اعیاد مسلمین به ویژه شیعیان است و باید این روز، غدیر خم را با ارزش و با عظمت دانسته و به ولایت امیرالمومنین(ع) بیش از پیش اهمیت دهیم.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه ایام غدیر خم محور وحدت بین شیعه و سنی است، اذعان داشت: شیعیان به ولایت علی علیه‌السلام معتقدند اما اهل سنت به محبت اهل بیت(ع) اعتقاد دارند و محور وحدت قرا دادن غدیر خم می‌تواند در بین مسلمانان به ویژه در بین جامعه ما که مذاهب مختلف دارد با اهمیت باشد.

پرداخت زکات از مهترین فروع دین مسلمانان است

امام جمعه ارومیه بیان کرد: با توجه به اینکه ایام برداشت محصول در این منطقه نزدیک است بنابراین پرداخت زکات یکی از مهم‌ترین فروع دین مسلمانان بوده و اگر مقدار برداشت به بیش از 848 کیلو برسد باید زکات آن را که عبارت است از یک دهم برداشت را پرداخت کرد.

وی تشریح کرد: پرداخت زکات که یکی از واجبات شرعی دین اسلام است سبب افزایش رحمت الهی شده و انسان را از عقوبت الهی باز می دارد و زکات و نماز همراه همدیگر وسیله‌ای برای تقرب به خداوند متعال هستند و نماز ارتباط با خالق و زکات ارتباط با مخلوق است.

 

سید مهدی قریشی با بیان اینکه بر هر 848 کیلو کشمش و انگور خشک شده زکات تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: بر هر مسلمانی واجب است که یک دهم محصول خود را به عنوان زکات پرداخت کند که با این کار هم رزق و روزی فرد زیاد می‌شود و هم باعث خوشنودی خداوند متعال می‌گردد.

نمایشگاه هایی که برپا می شود باید پیوست فرهنگی داشته باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اگر کسی بی‌عفت باشد نسبت به خداوند متعال ترس و تقوای کمتری دارد و از دید الهی ناپدید شده که این امر سبب مردن قلب فرد و در نهایت راندن فرد از بهشت و جاری ساختن به سمت جهنم می‌شود و در این باره مدیران جامعه بیش از پیش نقش مهمی در ترویج حیا و گسترش دین دارند.

 

وی اظهار داشت: نمایشگاه‌هایی برپا می‌شود که باید پیوست فرهنگی داشته باشند و با معیارهای اسلامی و قانونی مطابقت داشته باشند و مسئولان باید به تمامی اقدامات نظارت داشته و به چگونگی، محل برگزاری و افراد برگزار کننده باید رسیدگی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: نمایشگاه‌ها باید به گونه‌ای برگزار شوند که مبلغ حیا و دین بوده و فرد با ورود به این اماکن احساس معنوی داشته باشد تا بتواند در مسیر آموزه‌های دینی گام بردارند و در تمامی جنبه‌ها و میادین دشمن را تسلیم خود کنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید