20:52|جمعه, مهر 27 ,1403
تاریخ انتشار: 27 شهریور 1395 - 09:43
کد خبر: 5068

85وقف در پنج ماهه نخست 95 به ثبت رسیده است

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی: برنامه برای  امسال ثبت  223 وقف جدید است که تاکنون 85 وقف به ثبت رسیده است.

85وقف در پنج ماهه نخست 95 به ثبت رسیده است

به گزارش سرویس فرهنگی باریش ،حجت الاسلام عیسی برادری ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت : اداره کل اوقاف و امور خیریه  استان با رویکرد جدید و استقبال بی نظیر مردم و خیرین سازمان اوقاف در اهدای وقف های جدید از سوی مردم کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته و برنامه امسال استان 223 وقف جدید است که تاکنون 85 وقف ایجاد شده که 22 مورد ان درامدزا است.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود : امیدواریم در هفته وقف امسال بتوانیم وقف های جدید با توجه به نیاز جامعه ایجاد کنیم.

حجت الاسلام برادری از راه اندازی 45 انجمن یاوران وقف و قران خبر داد و تاکید کرد : در سال تحصیلی جدید نسبت به تهیه اقلام موردنیاز دانش اموزان بی بضاعت اقدام شده و پک های تحصیلی در اختیار سازمان مرکزی قرار گرفته و با توجه به ظرفیت موقوفات 870 پک خریداری و تحویل شهرستان ها شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از برگزاری همایش امامزادگان خبر داد و اذعان کرد : از سال 91 طرح تربیت حافظان قران کریم در دستور کار قرار گرفته و در شهرستانها 12 مراکز ایجاد شده و تاکنون 60 هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده اند ولی با توجه به مشکلات مالی و عدم استقبال فقط 7000 نفر در ازمون شرکت کردند که اداره به انها خدمات ارائه می کند.

وی ادامه داد : طرح تربیت مربی قران کریم که حتما باید 5 جز را حفظ باشند که 108 مربی ازمون دادند و دوره مربیگیری در اینده برای انها در قم برگزار می شود.

 

او در خصوص گرامیداشت برنامه های ایام غدیر هم گفت : در تمامی امامزاده ها مراسم های خاص عید شامل عقد اخوت , خطبه خوانی و تجلیل برگزار می شود.

حجت الاسلام برادری ادامه داد : امسال تاکنون از متصرفین و متخلفین و موقوفه خواران 52 حکم به نفع موقوفات اخذ شده و 18 حکم صادر شده که به 10 هکتار از زمین در ارومیه اشاره می شود و برای 2400 هکتار نیز سند اخذ شده است.

وی از مردم خواست کسانی که از محل املاک وقفی مطلعند و اداره بی خبر است به خود اداره اطلاع بدهند.

 

حجت الاسلام برادری از دریافت 106 مورد سند جدید خبر داد و از تبدیل 182 سند خبر داد و گفت : امسال 40 موقوفه مجهول الهویه شناسایی شده و 1900 مورد اجاره نامه جدید هم صادر شده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان افزود : در حال حاضر 34888 رقبه و پرونده وقفی در سطح استان داریم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید