16:12|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1395 - 12:39
کد خبر: 5075

بازسازی واقعه غدیر در 11 شهرستان آذربایجان غربی

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس بازسازی واقعه غدیر در 11 شهرستان استان صورت می گیرد.

بازسازی واقعه غدیر در 11 شهرستان آذربایجان غربی

به گزارش سرویس سیاسی باریش ، سرهنگ جلیل وحیدی استان در تشریح برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت ایام غدیر و نقش این مهم در حفظ وحدت امت اسلامی تاکید کرد : شیعه و سنی به غدیر اعتقاد راسخ دارند و این وحدت باعث تقویت ید واحده در مقابل دشمنان خواهد شد.

وی ادامه داد: 36 عنوان برنامه و بالغ بر چهار هزار فعالیت گرامیداشت هفته به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  در همه پایگاه ها و حوزه ها برگزار می شود.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان غربی به شاخص ترین برنامه ها هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: راه اندازی 3 بیمارستان صحرایی در شهرستان های سردشت , چالدران و تکاب , بازسازی واقعه غدیر در 11 شهرستان ، اجرای نمایش بزمی بصیرتی در طول هفته در محل پادگان حیدرلوی ارومیه , دیدار با نماینده ولی فقیه در استان , استفاده از راویان دفاع مقدس در مدارس و دانشگاهها و حوزه ها , برگزاری 17 یادواره اختصاصی در  شهرستانها , برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و مسابقات بومی محلی مخصوص عشایر از مهمترین برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال است.

 

وی ادامه داد: برگزاری نشست حلقه های صالحین , سرکشی از بیش از 366 خانواده های شهدا و ایثارگران استان , توزیع حدود 2000 بسته اموزشی در مناطق محروم , برگزاری نمایشگاه هفته و غیره از دیگر برنامه های هفته گرامیداشت دفاع مقدس کمیته بسیج سپاه شهدا استان است.

سرهنگ وحیدی به  دیگر برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس را ; غبار روبی مزار شهدا , پیاده روی خانوادگی , حضور و شرکت در نمازهای جمعه ,  تجلیل از نخبگان و هنرمندان دفاع مقدس , برگزاری مراسم زنگ مقاومت در همه شهرهای استان , برگزاری مراسم اختتامییه اردوهای جهادی اعلام کرد .

 

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان غربی، با بیان اهمیت دفاع مقدس اظهار داشت  : 8 سال دفاع مقدس کارنامه درخشان انقلاب اسلامی است و به فرموده رهبری معظم نباید اجازه تحریف به آن داده شود که در این راه 125 هزار شهید و 44 هزار نفر اسیر و آزاده تقدیم کرده ایم  و 624 میلیارد دلار هزینه بازسازی جنگ دادیم.

وی  ادامه داد : دشمنی بر علیه ایران در طول 38 سال تمامی نداشته و ندارد و دشمن بخاطر ایران در کشورهای همسایه پایگاه مستقر کرده است.

 

سرهنگ وحیدی به موضوع خسارت‌ها فتنه ننگین 88 نیز اشاره کرد  و گفت: خسارت انقلابهای رنگین و فتنه 88 با خسارت 8 سال دفاع مقدس برابری می‌کند بنابراین به کسی اجازه داده نمی‌شود که عوامل فتنه را تطهیر کرده و در مسیر توطئه‌هایهمیشگی دشمنان بر علیه این کشور گام بردارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان غربی به  افزود : راه اندازی جنگ های تکفیری , اختلاف قومیتی و جنگ نرم و حمایت از گروهک ها از دیگر اهداف دشمن بوده و همه این موارد باید گفته شود و به همین خاطرزنده نگهداشتن دفاع مقدس ضروری است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید