18:59|جمعه, مهر 27 ,1403
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1395 - 14:14
کد خبر: 5078

افتتاح چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب در ارومیه

با حضور مسولین استانی و کشوری چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب در ارومیه در ارومیه افتتاح شد.

افتتاح چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب در ارومیه

به گزارش خبرنگار باریش نیوز،سیدعباس صالحی ظهر امروز در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه که با حضور  معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی، برخی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی،رییس سازمان صدا و سیما استان آذربایجان غربی  و فعالان حوزه فرهنگ، چاپ و نشر چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه در محل سالن نمایشگاهی مجتمع فرهنگی و هنری این شهر برگزار شد گفت: آذربایجان غربی استانی نمونه و مثال زدنی در همزیستی مسالمت آمیز بین اقوام و ادیان مختلف است.

وی افزود: مردم این استان به سبب 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در دوران جنگ 8 ساله نقش مهمی در دفاع از کیان انقلاب اسلامی داشتند و دین خود را به این آب و خاک با نثار هزاران شهید ادا کرده‌اند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه همزمان با انتشار کمی کتاب نگاه کیفی نیز به محتوای کتب منتشره دارد تا کیفیتی در تراز انقلاب اسلامی به شهروندان در عرصه فکر و اندیشه ارائه شود.

صالحی تصریح کرد:وضعیت کتاب در حوزه تالیف و تولید در کشور شرایط مطلوب دارد و بعداز انقلاب اسلامی بیش از یک میلیون عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده است که بیش از نیمی از کتاب ها چاپ اول بوده اند که این عملکرد درخشان در حوزه فرهنگ به شمار می رود.

وی افزود: سال گذشته ۸۰ هزار جلد کتاب در کشور منتشر شد و به تازگی برای ترویج فرهنگ مطالعه راه اندازی بازارهای اختصاصی کتاب در دستور کار وزارت ارشاد قرار گرفته است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج فرهنگ کتابخوانی را لازمه فضای عمومی کشور ارزیابی کرد و اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی به سهم خود باید برای افزایش نرخ کتابخوانی و میانگین مطالعه تلاش کنند چراکه افزایش انتشار کتاب در جامعه منوط به بالارفتن میانگین ساعات مطالعه شهروندان است و در همین راستا توسعه بازارهای کتاب در نقاط مختلف کشور در دستور کار وزارت ارشاد قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: در چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه 135 ناشر از سراسر کشور شرکت کرده‌اند.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی افزود: 107 نمایندگی از ناشران مختلف و 20 ناشر استانی از آذربایجان غربی در این نمایشگاه حضور یافته‌اند.

وی گفت: در مجموع آخرین و تازه‌های نشر کشور در قالب 170 غرفه در چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه گردآوری شده و در معرض بازدید و خرید علاقه مندان قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اظهار اینکه تسهیلات و بن‌های خرید مختلفی برای بهره مندی اقشار مختلف مردم در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است گفت: تا کنون افزون بر 10 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های آذربایجان غربی اهدا شده است.

وی از علاقه مندان به کتاب دعوت کرد از 28 شهریورماه تا 2 مهرماه از ساعت 9 الی 13 در نوبت صبح و از ساعت 16 تا 20 در نوبت بعد از ظهر از نمایشگاه کتاب ارومیه  بازدید کنند.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: استان آذربایجان غربی رتبه چهارم صنعت چاپ در کشور را دارد ولی متاسفانه حمایت نمی شوند.

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید