19:13|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 01 مهر 1395 - 05:44
کد خبر: 5122

راه اندازی 113 بیمارستان صحرایی توسط معاونت بهداری نیروی سپاه/فرسودگی 75 درصد تخت های بیمارستانی کشور

فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه گفت: یک میلیون و ۷۰۵ هزار و ۳۳۸ نفر از خدمات ۱۱۳ بیمارستان صحرایی معاونت بهداری سپاه پاسدران بهره مند شدند.

راه اندازی 113 بیمارستان صحرایی توسط معاونت بهداری نیروی سپاه/فرسودگی 75 درصد تخت های بیمارستانی کشور

به گزارش سرویس سیاسی باریش، احمد اخوان، ظهر امروز در سومین رزمایش بزرگ تخصصی و فوق تخصصی شهدای عرفه آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه که به همت معاونت بهداری نیروی زمینی سپاه در ارومیه برگزار شد به  اهمیت خدمات رسانی به مردم در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: در طول فعالیت  معاونت بهداری نیروی زمین سپاه، 113 باب بیمارستان صحرایی راه اندازی شده است که اقدام به خدمات رسانی به یک میلیون و 705 هزار و 338 نفر در 608 روز کرده و 12 هزار و 275 مورد عمل جراحی انجام داده است.

وی با اشاره به اهداف  برپایی بیمارستانهای صحرایی گفت: هدف از برپایی بیمارستان های صحرایی افزایش سرعت و دقت در ارائه خدمات پزشکی به مردم، افزایش تحرک و بهره برداری بیمارستان‌های صحرایی در شرایط خاص و تحقق عملی شعار اقدام و عمل در تأمین بخشی از نیازمندیهای درمانی مردم ایجاد شده است، ترویج فرهنگ خدمت به مردم بر اساس منویات مقام معظم رهبری و سفارشات امام راحل و تلاش مستمر برای تحقق تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و شعار «ما می‌توانیم» انجام می‌شود.

سردار اخوان  با اشاره به بیمارستان های ثابت و سیار گفت: اداره 3 بیمارستان سیار و ثابت توسط هر کدام از بیمارستانهای نزسا به صورت همزمان را از دستاوردهای این رزمایش است و  بر اساس این رزمایش از دو باب بیمارستان صحرایی تخصصی توسط هر بیمارستان و مراکز بهداری به صورت همزمان با همه بخشها و قسمتهای جانبی به صورت خود اتکا بهره برداری شده و قابلیت ارائه خدمات پزشکی به مراجعان در سطح وسیعی به وجود می‌آید.

فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه با اشاره به رزمایش بزرگ تخصصی و فوق تخصصی شهدای عرفه گفت: این رزمایش بستری مناسب برای ارتقاء مهارت‌های تخصصی در حوادث ایجاد کرده و مهارت امداد، بهداشت و درمان شبکه‌ها و مراکز بهداشت و درمان کشوری و لشکری در مواجهه با شرایط اضطراری و بحرانی را افزایش می‌دهد.

ایرج حریرچی نیز در ادامه این مراسم گفت با توجه به مشکلات اجتماعی کنونی و به منظور مبارزه با این مشکلات بایستی از الگوهایی همچون شهیدان باکری غفلت نشود.

معاون وزیر بهداشت و درمان با اشاره به کمبود تخت های بیمارستانی  گفت: در حال حاضر به ازای هر یک هزار نفر در کشور 1.5 تخت بیمارستانی وجود دارد در حالی که این رقم باید به 2.8 تخت بیمارستانی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه به ازای هر یک هزار نفر در ژاپن 13.5 تخت بیمارستانی وجود دارد افزود: متاسفانه 75 درصد تختهای بیمارستانی موجود در کشورمان فرسوده بوده و نیاز به تجدید دارند.

حریرچی تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان در 10 سال گذشته سالی یک هزار و 700 تخت بیمارستانی افزایش داده است که این رقم حتی به اندازه تختهای فرسوده و از بین رفته نبوده است بنابراین تا پایان سال 96 بایستی 20 هزار تخت بیمارستانی تحویل داده شود.

معاون ویزر بهداشت و درمان گفت: سپاه پاسداران در زمینه بهداشت و درمان فعالیتهای چشمگیری انجام داده است به طوری که می‌توان یکی از بهترین فعالیت‌های سپاه را در زمینه بهداشت معرفی کرد.

در این مراسم 7 بیمارستان صحرایی با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و معاون وزیر بهداشت و نیز جمعی از مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

بیمارستان صحرایی شهدای زاوله در کرمانشاه با 32 تخت، بیمارستان صحرایی شهدای ثلاث بابا جانی در منطقه عمومی تازه آباد با 32 تخت، بیمارستان صحرای شهدای پایگلان در سنندج، سرو آباد و روستای پایگلان با 32 تخت، بیمارستان صحرایی شهید کاظمی در سردشت با 32 تخت، بیمارستان صحرایی شهید باکری در چالدران با 32 تخت، بیمارستان صحرایی شهید مراثی در بیجار با 32 تخت و بیمارستان صحرایی کوثر در تکاب نیز با 32 تخت عناوین بیمارستانهای افتتاح شده در این مراسم بود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید