16:15|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 02 مهر 1395 - 02:03
کد خبر: 5127

استفاده ازتجربیات متخصصان خارجی درتوسعه مناطق آزاد تجاری/علت عقب ماندگی درآبادانی کشور میدان ندادن به متخصصان

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت:باید از تجربیات متخصصان خارجی در روند توسعه مناطق آزاد تجاری و صنعتی استفاده شود.

استفاده ازتجربیات متخصصان خارجی درتوسعه مناطق آزاد تجاری/علت عقب ماندگی درآبادانی کشور میدان ندادن به متخصصان

به گزارش سرویس اقتصادی  باریش ،مسعود پزشکیان روز پنجشنبه در مراسم افتتاح پارک 12 هکتاری  امام خمینی(ره) و نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو گفت: برای دستیابی به توسعه و پیشرفت در کشور در مناطق آزاد باید از ظرفیت مشاوران زبده بین‌المللی و داخلی استفاده شود و باید در  رونق اقتصادی کشور به ویژه در مناطق آزاد از تجربیات بین‌المللی استفاده شود.

وی به علت عقب ماندگی کشور در آبادانی اشاره کرد و افزود: علت عقب ماندگی در آبادانی کشور اهمیت و میدان ندادن به متخصصان و سپردن امور به دست غیرمتخصصان است ولی اگر میخواهیم در توسعه اقتصادی، صنعتی و شهرسازی پیشرفت کنیم باید امور را به دست افراد متخصص انجام شود و تخصص گرایی را ترویج دهیم و اگر این باشد هیچ اقدامی پایدار و عملی نخواهد بود و به مملکت و نظام ظلم کرده ایم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به توصیه حضرت علی (ع) در مشورت کردن اشاره کرد و گفت:طبق توصیه حضرت علی (ع) مشورت‌گیری از دیگران کارها خیلی خوب است و  بنابراین در احداث پروژه‌های بزرگ لازم است از تجربه دیگر کشورها و مشاوران کارآزموده استفاده کنیم.

پزشکیان با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو پیشرفت خوبی نسبت به سایر مناطق آزاد تجاری دارد، گفت: منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو نسبت به دو سال گذشته  پیشرفت چشمگیری داشته است و توسعه زیرساختها اجرای طرح‌های عمرانی مختلف در این منطقه شایسته تقدیر است و اما به مسئولان این منطقه توصیه می کنم که درپیشرفت این منطقه از ظرفیت مشاوران داخلی و خارجی بیش از پیش استفاده شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه سالانه آذربایجان غربی در بخش پروژه های عمرانی، گفت: بودجه عمرانی استان آذربایجان‌غربی یک هزار و 800 میلیارد ریال بود ،در حالیکه به واسطه منطقه آزاد ماکو نزدیک به همین رقم برای اجرای طرح‌های عمرانی در شهرهای شمال آذربایجان‌غربی هزینه شده که این امر نشان‌دهنده اهمیت و ظرفیت منطقه آزاد برای توسعه کشور است.

پزشکیان  با اشاره به رکود حاکم بر کشور اظهار داشت: نمی‌شود بدون چارچوب مدیریت کرد و ادعای مدیریت کافی نیست؛ تورم، بیکاری و رکود حاکم بر کشور به دلیل راه نادرستی است که در دهه‌های اخیر پیموده شده است و باید با بهره‌گیری از نیروهای مختصص به این روند خاتمه داده شود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به نتایج برخی سفرهای خارجی خود اظهار کرد: کشورهایی توسعه یافته همچون ژاپن نیز از کارشناسان و مشاوران خارجی بهره می برند چرا که ما در همه امور عقل کل نیستیم و بهره مندی از تجارب دیگران حسن بزرگی به شمار می رود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید