18:04|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 02 مهر 1395 - 02:29
کد خبر: 5128

مشاور رییس جمهوری؛ مناطق آزاد تجاری باید پیشرو در توسعه ایران باشند

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد تجاری و صنعتی پایلوت و بستری برای تحقق ایران 1404 است و باید بر اساس این سند چشم‌انداز ایران برای سال 1404  کشوری توسعه یافته و در رتبه اول منطقه باشد.

مشاور رییس جمهوری؛ مناطق آزاد تجاری باید پیشرو در توسعه ایران باشند

به گزارش سرویس اقتصادی باریش ،اکبر ترکان روز پنجشنبه در مراسم افتتاح پارک 12 هکتاری امام خمینی(ره) و نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو، که با حضور مقامات و مسولان  کشوری و استانی افتتاح شد گفت: مناطق آزاد تجاری باید پیشرو در توسعه ایران باشند و بر اساس سند چشم‌انداز ایران برای سال 1404 ما باید کشوری توسعه یافته و در رتبه اول منطقه باشیم.

وی اظهار کرد: بیش از از 10 سال از آغاز برنامه چشم‌انداز 1404 گذشته و کمتر از 10 سال باقیمانده است؛ بنابراین باید کارهای پر شتابی برای رسیدن به سند چشم‌انداز انجام دهیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اظهار داشت: در حقیقت مناطق آزاد باید به عنوان پایلوت ایران چشم‌انداز 1404مطرح شوند و در این مسیر تمامی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی باید برای دستیابی به توسعه در مناطق آزاد تلاش کنند

مشاور رئیس‌جمهور تصریح کرد: مناطق آزاد یک تجربه نو مدیریتی است و مأموریت شورای عالی مناطق آزاد دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز 1404 است.
ترکان  با تاکید بر پیاده سازی نظام بانکی مطلوب در مناطق آزاد تجاری و صنعتی افزود: وضعیت مشکل دار نظام بانکی را می توان با پیاده سازی نظام بانکی مطلوب در مناطق آزاد بهبود بخشیده و به الگویی ملی تبدیل کرد.

وی با اشاره به وضعیت منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو گفت: توسعه منطقه آزاد ماکو پس از سال 92 کلید خورده و نتیجه ای از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است.

مشاور رئیس‌جمهورادامه داد: هم‌ اکنون اولویت شورای عالی مناطق آزاد در منطقه آزاد ماکو توسعه زیرساختها و آماده‌سازی آن برای شتاب‌گیری روند پیشرفت این خطه از کشور است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد: تمام آثار و تبعات مربوط به همه پروژه‌ها را در این منطقه را دولت یازدهم بر عهده می‌گیرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید