16:00|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 02 مهر 1395 - 02:52
کد خبر: 5129

با حضور مسئولان کشوری و استانی عملیات اجرایی دو هتل پنج ستاره در منطقه آزاد ماکو آغاز شد

با حضور مسئولان کشوری و استانی عملیات اجرایی دو هتل پنج ستاره در منطقه آزاد ماکو آغاز شد.

با حضور مسئولان کشوری و استانی عملیات اجرایی دو هتل پنج ستاره در منطقه آزاد ماکو آغاز شد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش ، عملیات اجرایی هتل پنج ستاره ماوی و همچنین هتل پنج ستاره و مجتمع تجاری جواهر روز پنجشنبه با حضور مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی، ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری کشور، سلطانی فر رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، فروزان مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان شروع شد.

هتل ماوی با 105 اتاق در 12 طبقه و با چهار طبقه تجاری و با سرمایه گذاری 600 میلیارد ریالی بخش خصوصی در مدت سه سال احداث می شود.

دومین هتل پنج ستاره و مجتمع خدمات رفاهی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو موسوم به جواهر نیز که امروز کلنگ زنی شد، با 14 هزار و 500 متر هتل و 13 هزار و 500 متر مجتمع رفاهی و با صرف 500 میلیارد ریال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی احداث می شود.

این هتل و مجتمع رفاهی در 10 طبقه و 160 اتاق و با تالارها و مجتمع های اقامتی و پذیرایی در مدت سه سال احداث می شود.

منطقه آزاد ماکو با پنج هزار کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین منطقه تجاری و صنعتی کشور است که در راستای اهداف اقتصادی در 24 مرداد ماه سال 1389 تصویب شد.

بر اساس لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی، کلیه فعالیت های موضوع قانون چگونگی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1372 و اصلاحات بعدی آن در منطقه آزاد ماکو مجاز است.

احداث فرودگاه بین المللی و خط راه آهن برای اتصال به راه آهن سراسری ایران و کشورهای ترکیه و آذربایجان یکی از مهمترین برنامه های توسعهٔ منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو است.

منطقه آزاد ماکو در 285 کیلومتری شمال ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی واقع است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این آیین گفت: منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو با توجه به توسعه روزافزون و پذیرش گردشگران پرشمار داخلی و خارجی، تا پایان برنامه ششم توسعه صاحب 12 هتل پنج ستاره و مجهز می شود.

مسعود سلطانی فر افزود: این منطقه که در کریدور مسافری و تجاری اروپا قرار گرفته، نیازمند سرمایه گذاری در زیرساخت های گردشگری است و خوشبختانه رغبت برای سرمایه گذاری در این منطقه نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: تا پنج سال آینده هر 6 ماه یک هتل پنج ستاره به مجموعه زیر ساختهای این منطقه مهم اقتصادی و گردشگری کشور افزوده می شود تا نیاز منطقه در این زمینه تامین شود.

وی با اشاره به حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از توسعه و ساخت تاسیسات و واحدهای اقامتی و گردشگری در این منطقه گفت: حمایت های ما مستمر است و تسهیلات و مجوزهای لازم در ین زمینه در اسرع وقت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید