15:55|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 02 مهر 1395 - 11:14
کد خبر: 5131

تربیت اسلامی فرزندان وظیفه اصلی خانواده ها است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: خانواده ها باید همانطور که به فکر فراهم کردن امکانات آموزشی فرزندان هستند، به فکر تربیت فرزندانشان نیز باشند.

تربیت اسلامی فرزندان وظیفه اصلی خانواده ها است

به گزارش سرویس سیاسی باریش، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه با اشاره و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهارداشت:وظیفه اصلی پدر و مادر برای یک فرزند تربیت صحیح است امروز نیز آموزش و پرورش به کمک خانواده‌ها آمده اند و یکی از کارکردهای مهم این نهاد است.

وی افزود: سال تحصیلی جدید شروع شده و فرصتی دوباره برای تعلیم و تربیت آغاز شده است و در ابتدای سال تحصیلی جدید خواستار توفیق روز افزون برای دانشجویان و دانش آموزان هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه تصریح کرد: بر تمامی خانواده‌ها وظیفه است همانگونه که به تحصیل فرزندان خود تاکید می‌ورزند همانگونه نیز باید به تربیت آنان اهمیت دهند و برخورد فرزندان خود را در اجتماع و با دوستانشان مورد سنجش قرار دهند و مسئولین آموزشی نیز باید بیش از پیش در تعلیم و تربیت تلاش کنند.

سید مهدی قریشی  همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ادامه داد: از افتخارات نیروهای مسلح و مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که ارتش، سپاه و بسیج مردمی ما اجازه ندادند وجبی از خاک کشور در طول هشت سال دفاع مقدس به دست دشمن بیافتد در حالی که پیش از نظام اسلامی، در دوران هر حکومتی کیلومترها از خاک ایران به کشورهای دیگر هدیه داده می شد.

وی  در ادامه با بیان اینکه داعیه دفاع از حقوق بشر سران آمریکا، گوش جهانیان را کر کرده است گفت: عده ای از مردم جهان نیز با تبلیغات گسترده آمریکایی ها فکر می کنند که این کشور مهد آزادی است در حالی که دین مبین اسلام قرن ها پیش شعار مقابله با تبعیض نژادی داده است.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: بیشترین بی سوادی، بیکاری و آمار زندانی در این کشور برای سیاه پوستان است و این امر نشان می دهد که سران کشور آمریکا برخلاف ادعاهایشان، سردمدار تبعیض نژادی هستند.

وی همچنین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به پرهیز از اسراف در بین مسئولان و مردم کشور اضافه کرد: اسراف از محرمات دین مبین اسلام است و طبق آیات قرآن و روایات ائمه اطهار (ع)، اسراف کنندگان اهل آتش هستند که باید در زندگی فردی و اجتماعی این مهم را به یاد داشته باشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید