19:01|جمعه, مهر 27 ,1403
تاریخ انتشار: 03 مهر 1395 - 09:34
کد خبر: 5140

دانشمند واقعي كسي است كه همراه علم، تفكر و انديشه صحیح هم داشته باشد

  نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اروميه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر آموزش تعقل و تفکر به دانش اموزان گفت: دانشمند واقعي كسي است كه همراه علم، تفكر و انديشه صحیح هم داشته باشد

دانشمند واقعي كسي است كه همراه علم، تفكر و انديشه صحیح هم داشته باشد

به گزارش سرویس فرهنگی باریش ، حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي در آیین بازگشایی مدارس استان که صبح امروز در محل هنرستان شهید عسگری ارومیه برگزار شد؛به جایگاه معلم اشاره کرد و گفت: ارزش معلم و متعلم در دين اسلام بسيار بالا است چراکه هیچ آیینی به اندازه اسلام برای علم آموزی اهمیت قائل نشده است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم خود را معلم معرفی می کند؛ ادامه داد: بر اساس روایات خواب عالم از نماز جاهل افضل تر است.

حجت الاسلام قريشي با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر آموزش تعقل و تفکر به دانش اموزان خاطر نشان کرد: دانشمند واقعي كسي است كه همراه علم، تفكر و انديشه صحیح هم داشته باشد.

نماينده ولي فقيه در استان با تاکید بر لزوم پرهیز از علم لاینفع و بی فایده گفت:  باید بررسی متون درسی و انتقال علم نافع به دانش اموزان در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

فريدون سيدمصطفوي نیز در این آیین بازگشایی مدارس استان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا و با اشاره به پروژه مهر گفت: پروژه مهر از پروژه هاي عظيمي است كه در طول سه ماه تابستان اجرا مي شود و مقدمات لازم برای بازگشايي باشكوه مدارس در روز ٣ مهر را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه مجموعه آموزش و پرورش استان در طول ٩٠ روز تابستان توانست روند پروژه مهر را به خوبي به اتمام برساند؛ افزود: امروز خرسندیم که در روز بازگشایی مدارس، هیچ دانش آموزی در سراسر استان از حضور معلم در کلاس درس بی بهره نیست و فرآیند تعلیم و تربیت در تمامی مدارس استان آغاز شده است.

سیدمصطفوی از ثبت نام ٥٤٤  هزارو ٦٢٦ نفر از دانش آموزان استان تاکنون خبر داد و گفت: امسال بیش از ٥٩ هزار نفر در مقطع اول ابتدايي در سطح استان مشغول به تحصيل می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اذعان به بازنشستگی ١هزار و ١١٠ نفر همكار فرهنگی در سطح استان ادامه داد: امسال با انتقال ٦٨٠ نفر از همکاران موافقت شد.

وی با بیان اینکه مديران آموزش و پرورش بايد روزانه ٧٥٠ مساله را رصد كنند؛ اضافه کرد: عدالت و کیفیت آموزشی، طرح آموزش دانش آموزان دو زبانه و چندپایه، برگزاری آزمونهای با کیفیت، آموزش قرآن و نماز، المپیاد ورزشی دورن مدرسه ای و بررسی آسیبهای اجتماعی اولویتهای آموزش و پرورش استان در سالجاری می باشد.

سیدمصطفوی از کلیه دستگاههای اجرایی که در اجرای پروزه مهر 95 با آموزش و پرورش همکاری کردند، تقدیر کرد و گفت: مشارکت شهرداری ها در بهینه سازی فضای درونی و بیرونی مدارس و بویژه هزینه بیش از یک میلیاردی شهرداری ارومیه برای این منظور قابل تقدیر است.

گفتنی است در این مراسم زنگ بازگشایی مدارس استان و زنگ سرشماری نفوس و مسکن توسط استاندار آذربایجان غربی، معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش و نماینده ولی فقیه در استان نواخته شد.

همچنین تنديس شهيد عسگري در این مراسم رونمایی شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید