18:52|جمعه, مهر 27 ,1403
تاریخ انتشار: 05 مهر 1395 - 05:06
کد خبر: 5151

120 پاکسازی توسط انجمن ناجیان نبض زمین /خرید 38 ویلچیر برای بیماران

مدیر انجمن ناجیان نبض زمین گفت:انجمن ناجیان نبض زمین تاکنون 120 برنامه پاکسازی انجام داده اند .
 

120 پاکسازی توسط انجمن ناجیان نبض زمین /خرید 38 ویلچیر برای بیماران

به گزارش سرویس فرهنگی باریش ،فرزانه راجی فر در گفتگو با خبرنگار باریش نیوز با اشاره به برنامه های انجمن ناجیان نیض زمین گفت: از مهر 94 که تصمیم انجمن  را با نام ناجیان نبض زمین آذربایجان غربی رسما به ثبت برسانیم 120 برنامه پاکسازی تا کنون انجام داده شده است که مهمترین این برنامه ها پاکسازی کنار رودخانه ها با شعار آب های جاری را آلوده نکنیم ،پاکسازی  ساحل دریاچه ارومیه با هدف آلوده نکردن گردشگاهها توسط مسافرین ،پاکسازی ساحل کاظم داشی ارومیه با شعار قرار بود دریاچه ارومیه را با آب پر کنیم نه با زباله  بود.
مدیر انجمن ناجیان نبض زمین با اشاره به جمع آوری زباله ها گفت:در هر پاکسازی  به طور متوسط 60 کیسه زباله جمع آوری کرده ایم  و بیشترین کیسه زباله های جمع آوری شده 150 کیسه بود.


وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم در آینده برای پاکسازی سواحل و گردشگاه ها از دهیاری ها کمک بگیریم ، تا جوانان و مردمان همان روستا در پاکسازی ها کمک کنند .
مدیر انجمن ناجیان نبض زمین افزود: هر چند بنده اصلا اعتقادی به ثبت رسمی تشکل ناجیان نبض زمین آذربایجان غربی  نداشتم ، چون واقعا این کار یک کار کاملا مردمی است و به دلیل کار های اداری و امنیتی حتما باید به ثبت می رساندیم.
راجی فر با اشاره به کمپین درب بطری ها خاطر نشان کرد: اسفند 93 با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه یک جشنواره ی پسماند برگزار کردیم که هدف از این بود که میخواستیم به مردم نشان دهیم که زباله ها دور ریختنی نیستند  و زباله های شیشه ای ، پلاستیکی و فلزی نباید همراه سایر زباله های مواد غذایی دفن بشوند.چون مواد شیمیایی از خود تولید می کنند  و وارد آب های زیر زمینی می شود و دوباره بر سر سفره خودمان بر میگردند..


وی ادامه داد: زباله ها را میشود بازیافت کرد و دوباره از آنها استفاده کرد و چه بهتر که در کار خیر استفاده کنیم تا مردم بیشتر مشتاق باشند با این هدف درب بطری به عنوان سمبلک انتخاب شد و از اسفند 93 شروع کردیم به جمع آوری درب بطری تا اردیبهشت 95 که چهارمین رونمایی انجام دادیم و 38 تا ویلچیر هم از در آمد حاصل از درب بطری ها و هم در جشن گلریزان خریداری شد و این ویلچیر ها ابتدا در اختیار مدارس استثنایی و بعد در اختیار انجمن معلولان،بیمارستان امید انجمن هموفیلی ام اس قرار گرفت.
وی  افزود: با همکاری آموزش و پرورش سال گذشته چندین برنامه از جمله برنامه کمپین درب بطری ها را به صورت پایلوت در 20 مدرسه در سطح شهر  انجام دادیم و نتایج خوبی هم گرفتیم و فرهنگیان و دانش آموزان استقبال خوبی انجام دادند , چون معتقدیم که هر دانش آموز می تواند روی خانواده خود تاثیر بگذارد .

 

 

مدیر انجمن ناجیان نبض زمین با اشاره به اعضای این انجمن گفت: 50 نفر داوطلب ، عضو انجمن ناجیان نبض زمین هستند  ،که در جشنواره ها و پاکسازی ها فعالیت میکنید و همواره مسیری را مهیا کرده اند تا  همه با هم دست به دست هم بدهند و به پاکی و تمیزی طبیعت تلاش کنند.
وی ادامه داد: ولی متاسفانه بعضی مواقع  نه تنها احساس مسولیت نمی کنیم بلکه رفته رفته میخواهیم با تکنولوژی های جدید ، تخریب زمین را نیز بیشتر کنیم .
راجی فر  گفت: هم اکنون به قدری مسائل زیست محیطی زیاد شده  است که از الان بخواهیم هر کدام از ما دوباره بر گردیم به همون روز های پاک زمین 50 سال پیش باید کار های زیادی انجام بدیم .
وی اظهار داشت: ما مثل دولت قدرت اجرایی بالا و نه قدرت مالی بالایی داریم  که بتوانیم یک شب  نظر کل جمعیت را  نسبت به پاکسازی زباله  و زمین عوض بکنیم ولی همین که بتوانیم مردم را حساس بکنیم به کلمه زمین ،پاکیزگی زمین فکر میکنیم به هدفمان رسیده ایم .


مدیر انجمن ناجیان نبض زمین به خشک شدن دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و افزود: بعداز خشک شدن دریاچه ارومیه همه به تخریب نکردن طبیعت اعتقاد پیدا کرده اند و همه برای تمیزی و پاگیزی زمین تلاش و کمک می کنند.
وی به خانه تشکلهای زیست محیطی اشاره کرد و گفت: این خانه در محل پارک گوللر باغی ارومیه افتتاح شده است .همه اعضای این خانه مردم هستند و مردم می توانند مشکلات زیست محیطی خود را با ما در میان بگذارند.


راجی فر با اشاره به اینکه نایب رییس هیئت اتومبیلرانی استان و داور بین المللی رالی هستم گفت:از وقتی مدیر انجمن ناجیان نبض زمین شده ام ناراحتی در من وجود آمده که همزمان در رشته ی کاملا متناقض فعالیت می کنم و از وقتی مدیر انجمن شدم وارد پیست اتومبیلرانی نشدم  همیشه سعی کرده ام در مسابقات اتومبیلرانی  پاکیزگی و تمیزی محیط زیست را مد نظر داشته باشم
وی در پایان از استانداری ،فرمانداری،شهرداری،آموزش و پرورش،رییس هیئت مدیره و تمام اعضا تشکر و قدردانی کرد .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید