12:18|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 06 مهر 1395 - 10:10
کد خبر: 5156

سومین همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو برگزار می شود

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو گفت:سومین همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو برگزار می شود.

سومین همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو برگزار می شود

به گزارش سرویس ورزشی باریش ، حسین فروزان ظهر امروز در نشست خبری سومین همایش پیاده روی ماکو که در محل اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به سومین همایش پیاده روی ماکو گفت: این همایش برای سومین سال متوالی صبح روز جمعه ساعت 7 در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.

وی با اشاره به مسیر های پیاده روی افزود: این همایش پیاده به مسافت بیش از 6کیلومتر از فلکه شهدا یا همان ( شیر باشی) شهر ماکو شروع می شود و در پایان به موزه باغچه جوق ماکو ختم می شود.

مدیر عامل منطقه آزاد ماکو با اشاره به اقدامات فرهنگی صورت گرفته در این همایش بیان کرد: در همایش پیاده روی بیش از 20 هزار پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است که در اختیار  شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

فروزان به تشکیل کمیته های مختلف در همایش پیاده روی تاکید کرد و گفت: از سه ماه پیش 16 کمیته مختلف تشکیل شده  است و جلسات متعدد در قالب همین کمیته برگزار شده است تا بتوانیم همایش پیاده روی بهتری را برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: این همایش برای سومین سال متوالی است که در منطقه آزاد و تجاری ماکو برگزار می شود و امیدواریم از سال آینده برگزاری همایش پیاده روی ماکو در تقویم ورزشی کشور گنجانده شود.

مدیر عامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو با اشاره به جوایز همایش پیاده روی ماکو گفت: جوایز  این همایش دو دستگاه خودرو است که از این خودروها  یک خودرو آلمانی که با کمک بخش خصوصی تهیه شده است و 75 دستگاه دوچرخه همراه با 150 جوایز دیگر به قید قرعه در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت که بیش از 50 درصد این جوایز با کمک اسپانسر ها تهیه شده است و ارزش ریالی این جوایز 160 میلیون تومان است.

حسین فروزان به سایر فعالیت های ورزشی منطقه آزاد و تجاری ماکو اشاره کرد و گفت : از سال آینده کمپ ورزشی در منطقه آزاد ایجاد خواهیم کرد ، با حضور آقای کارگر پیشه طرح  استعداد یابی والیبال را شروع کرده ایم و با حمایت های مدیرکل ورزش و جوانان فعالیت های  رشته کشتی را افزایش داده ایم .

وی ادامه داد :150 هزار تعرفه تهیه شده است که تاکنون 85 درصد آن در بین مردم شهرستانهای ماکو، پلدشت، شوط و بازرگان توزیع شده است و توزیع تعرفه ها تا ساعت 12 بامداد پنجشنبه ادامه دارد.

رئیس هیئت ورزش های همگانی استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: بنا به ابلاغ فدراسیون و وزارت همایش های پیاده روی بعنوان یکی از 37 چشم انداز برگزار میشود.

فریدون نوری ادامه داد: امسال 174 برنامه پیاده روی در  6 ماه نخست سال 95 در آذربایجانغربی برگزار شده است.

وی با اشاره به همایش پیاده روی ماکو گفت:  جمعه این هفته همایش پیاده روی در ماکو برگزار میشود که پخش زنده خواهد بود و  همچنین 7 آبانماه در ارومیه پیاده روی با پخش زنده خواهیم داشت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید