15:58|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مهر 1395 - 10:33
کد خبر: 5189

هیات های عزاداری حسینی حرمت عزاداری های محرم را رعایت کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: هیات های عزاداری حسینی در مدت برگزاری عزاداری ها در ایام ماه محرم، حرمت اباعبدالله الحسین (ع) را حفظ کنند.

هیات های عزاداری حسینی حرمت عزاداری های محرم را رعایت کنند

به گزارش سرویس سیاسی باریش ،حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه اظهار داشت:ماه محرم نزدیک است و باید تلاش خود را برای تبلیغ هر چه بیشتر دین اسلام و آموزه‌های مکتب حسینی در داخل و خارج کشور به کار گیریم و اجازه ندهیم تا آموزه‌های این مکتب تحریف شوند و اگر این گونه شود درصد بسیاری از دین مبین اسلام در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: نباید تنها به عزاداری کفایت کرد و قبل از انجام عزاداری باید عالمان دینی برای مردم سخنرانی کنند و آموزه‌های دینی و اسلامی را به مردم بازگو کنند و اگر این گونه نباشد مجالس عزاداری ناقص است و مباحث انقلابی نیز باید بازگو شوند چرا که امام حسین (ع) در راستای حفاظت از دین اسلام انقلاب کرد و جان خود و یاران خود را در این راه نثار کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار داشت: در راستای برگزاری عزاداری ها در ماه محرم باید مسائلی همانند زمان بندی برگزاری را در نظر گرفت و نباید سبب آزردگی خاطر مردم شویم چرا که این کار تمامی اعمال ما را بیهوده می‌سازد و باید از راه بندان جلوگیری شود و تمامی عزاداری‌ها جز روز عاشورا و تاسوعا در مساجد برگزار شود.

وی افزود: استان آذربایجان غربی در امر بازسازی عتبات عالیات در مراتب آخر رده بندی استان‌های کشور قرار درد و این جایگاه برای یک استان ولایی و مذهبی جایگاه مناسبی نیست و باید مسئولان بازسازی ستاد عتبات عالیات در استان بیش از پیش تلاش خود را به کار گیرند تا به وضعیت مطلوب تری دست یابیم.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی گفت: در هفته نیروی انتظامی قرار گرفته‌ایم و جایگاه مامورین نیروی انتظامی بسیار بالا است چرا که امنیت و آرامش مردم را در راستای رضایت الهی برقرار می‌کنند.

وی افزود: در دیگر کشور‌ها نیروهای امنیتی و انتظامی در راستای اوامر حکام کشور گام برمی دارند و هدف جلب رضایت حاکمان است ولی در ایران اسلامی این گونه نیست و هدف نهایی جلب رضایت پروردگار متعال و آسایش مردم در تمام لحظات زندگی روزمره است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه بیان کرد: نیروی انتظامی باید با اقتدار عمل کند و در کنار اقتدار عزت داشته باشند و این عزت هنگامی به دست می‌آید که بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند و در ایران اسلامی باید نیروهای انتظامی از ارزش‌های اسلامی دفاع کنند و حدود الهی را رعایت کنند.

وی تشریح کرد: آمارگیری نفوس و مسکن سال 95 شروع شده است و در مرحله اینرنتی به سر می‌بریم و بعد از این مرحله آمارگیری توسط مامورین سرشماری صورت می‌پذیرد و اگر به دنبال کشور توسعه یافته و آبادی هستیم باید اطلاعات و آمار درست را در اختیار مامورین قرار دهیم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با آمارگیری نفوس و مسکن سال 95گفت: در سایه ارائه اطلاعات درست محققان، سیاست گذاران و برنامه ریزان کشوری می‌توانند تصمیمات صحیحی بگیرند چرا که پایه اطلاعات کشور آمارگیری است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید