19:02|جمعه, مهر 27 ,1403
تاریخ انتشار: 13 مهر 1395 - 11:57
کد خبر: 5231

کودکان تشنه اند شعار امسال هفته ملی کودک

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گفت:شعار هفته کودک امسال کودکان تشنه اند است این نامگذاری بیانگر این نکته است که کودکان همواره تشنه محبت و توجه هستند.

کودکان تشنه اند شعار  امسال  هفته ملی کودک

به گزارش سرویس فرهنگی باریش، جواد زاهدی ظهر امروز  در گفتگو با خبرنگاران که به مناسبت هفته کودک برگزار شده بود، با اشاره به مقارن بودن این هفته با ایام ماه محرم افزود: در راستای نهادینه کردن ارزش های تربیتی و انسان ساز عاشورایی و جهاد در راه خدا در ذهن و روح کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه ویژه برنامه های گرامیداشت این هفته با رویکرد مواجهه کودک امروز با مفاهیم ارزشمند پیش بینی شده است.
وی شعار هفته کودک امسال را ' کودکان تشنه اند ' اعلام کرد و ادامه داد: این نام گذاری بیانگر این نکته است که کودکان همواره تشنه محبت و توجه هستند.
زاهدی ادامه داد: کانون در برگزاری مراسم این هفته سه رویکرد را در راس کار خود قرار داده که عنوان های آن ' ایثار و شهادت، شجاعت و شهامت و مقاومت و شهادت' است.
وی با اشاره به روز شمار هفته کودک گفت: خانواده و مهربانی، باورهای دین و مسئولیت اجتماعی، میراث فرهنگی و دوستی با طبیعت، امنیت و سلامت، دانش آگاهی و فضای مجازی، گذشت و فداکاری و شجاعت و سخاوت در زندگی کودک امروز از جمله عناوین روزهای هفته کودک در کشور است.
وی اهداف برگزاری آیین های این هفته را جلب توجه جامعه نسبت به اهمیت دوران کودکی و ویژگی ها، نیازها و خواسته های کودکان امروز، هم افزایی و همگرایی فعالیت های نهادهای متولی امور کودک، نهادینه کردن ارزشهای تربیتی و انسان ساز واقعه عاشورا و جهاد در راه خدا در ذهن و روح کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه عنوان کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اضافه کرد: آشنایی با سیره شهدای کودک در واقعه عاشورا و دفاع مقدس و بازتاب فرهنگ حماسه، ایثار و شهادت در زندگی کودک امروز از سایر اهداف برنامه های هفته کودک است.
وی گفت: برنامه های هفته ملی کودک با 2 محور اجرای برنامه برای کودکان و توجه به نیاز و حقوق کودکان اجرا می شود.
زاهدی اجرای برنامه برای کودک و اجرای برنامه درباره کودکان را از سطوح برنامه های اجرایی در هفته کودک بیان کرد و افزود: 23 مرکز ثابت و 10 مرکز سیار در استان مسئول اجرای این برنامه ها هستند.
وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده و راه اندازی سه خیمه در ایام محرم گفت: خیمه کاردستی، نقاشی و برگزاری نمایشگاهی از آثار نقاشی، سفالگری و عکاسی اعضای کانون استان در این هفته راه اندازی می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی بیان کرد: اجرای فعالیت معرفی شخصیت کودکان و نوجوانان عاشورایی، اجرای برنامه اشک مشک، پرده خوانی، نمایش صحنه ای، عیادت از کودکان بیمار و اجرای برنامه برای کودکان مناطق حاشیه نشین از سایر برنامه های مهم هفته می باشد.
زاهدی گفت: سال 95 سال موفقیت کانون آذربایجان غربی است و در سه مسابقه جهانی موفق به کسب 12 جایزه برتر جهانی در نقاشی شامل جایزه ویژه و دیپلم افتخار در بوداپست، اسلونی و هنگ کنگ و جشنواره رضوی شد.
جواد زاهدی گفت : 276 هزار جلد کتاب در کتابخانه های مراکز کانون موجود بوده و در پنج ماهه اول امسال توسط کودکان عضو 12 هزار جلد به امانت گرفته شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید