13:07|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 25 مهر 1395 - 13:01
کد خبر: 5302

35 میلیون تومان لعنتی و شاید خداحافظ والیبال!

بی راه نیست که قریب به اتفاق تحلیلگران و پیشکسوتان والیبال ارومیه معتقدند: این شهر هیچ وقت نمیتواند پایتخت والیبال آسیا و حتی ایران باشد. شهری که با وجود نیروی انسانی توانمند در والیبال،  از زیر ساخت های حرفه ای و فرهنگی والیبال بسیار محروم است.
 

35 میلیون تومان لعنتی و شاید خداحافظ والیبال!

باریش نیوز-بی راه نیست که قریب به اتفاق تحلیلگران و پیشکسوتان والیبال ارومیه معتقدند: این شهر هیچ وقت نمیتواند پایتخت والیبال آسیا و حتی ایران باشد. شهری که با وجود نیروی انسانی توانمند در والیبال،  از زیر ساخت های حرفه ای و فرهنگی والیبال بسیار محروم است.
و شاید به دلیل همین حساسیت ها و محرومیت هاست که مدعی ترین شهر والیبالی کشور، هیچ گاه نتوانسته است به مقام قهرمانی در لیگ برتر والیبال دست پیدا کند.  در حالی که تیم های بی ریشه و کم هواداران تهرانی و شمالی همواره ارومیه بزرگ را پشت سر گذاشته اند.
برخلاف اظهارات عامیانه که هواداران دلیل اصلی ناکامی تیم ارومیه را در ادوار مختلف لیگ برتر، کم مهری پایتخت و فدراسیون به والیبال این منطقه میدانند، اما همه آن هایی که خاک زمین والیبال را خورده اند به خوبی میدانند که بزرگترین دیوار پیش روی والیبال ارومیه برای قهرمانی، بی شک خود ارومیه است.
شهری که هیچ کس جرات تیم داری در آن را ندارد و بر خلاف همه ادعاهای پوپولیستی والیبال در آن بسیار غریب و تحت تاثیر جریانات ناسالم ورزشی و غیر ورزشی است.
بعد از آنکه رئیس هیات والیبال آذربایجان غربی، صبح امروز تعدادی از خبرنگاران را جمع کرد تا بگوید اگر باشگاه تا 18 ساعت قرض هایش را صاف نکند، لیگ برتری در کار نخواهد بود، دوباره والیبال کم فروغ و پر حاشیه ارومیه در فاصله دو روز مانده تا بازی حساس روز چهارشنبه به شوک فرو رفت.
والیبالی که در 5 سال گذشته و همزمان با حرفه ای شدن والیبال در کشور و بالا رفتن هزینه ها،  قریب به 45 میلیارد تومان برای شهرداری این شهر هزینه داشته است، حالا نمیتواند قرارداد هایش را در هیات والیبال به ثبت برساند و این یعنی تیم تقریبا پر ستاره ارومیه از بازی مقابل پیکان  و شاید لیگ برتر محروم خواهد شد.
احد یوسفی، مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه، چند ساعت بعد از شعله افروزی فروزان، به خبرنگاران گفت که شهرداری حاضر نیست پول مردم ارومیه را به ناحق در جیب هیات و فدراسیون بگذارد.
وی گفت که شهرداری ارومیه در صورت ثبت نشدن قراردادها، نمیتواند در لیگ برتر والیبال شرکت کند  و در صورت بروز این اتفاق کارشکنان باید پاسخگوی مردم باشند.
مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه با انتشار نامه زیر مدعی شد که فدراسیون مبلغ تقریبا 50 میلیون تومان از محل دو درصد قراردادهای بازیکنان در سال 1393 را کسر کرده اما هیات والیبال استان این نامه را به رسمیت نمیشناسد.

 

 

 

وی میگوید: بر اساس بند 5 توافق انجام شده بین شهردار ارومیه، رئیس فدراسیون والیبال، مدیرعامل باشگاه و رئیس هیات والیبال، مبلغ 000/860/350/1 ریال که به عنوان مبلغ اولیه ذکر شده است، قابل محاسبه مجدد و برگشت بوده و مبلغ 000/000/500 ریال طبق توافق با فدراسیون از مبلغ کل کم شده است، اما متاسفانه هیات نمیخواهد این محاسبه را که مطابق بند 5 انجام شده بپذیرد.
********عکس 1*******
وی با کسر مبلغ 50 میلیون تومان(بازگشت از تغییر محاسبات) و 50 میلیون تومانی که شهرداری ارومیه صبح امروز به حساب هیات والیبال واریز کرده است، مبلغ کل بدهی باشگاه به هیات والیبال را تقریبا 35 میلیون تومان اعلام کرد.


****عکس2****
یوسفی همچنین در واکنش به ادعای هیات والیبال در خصوص لزوم اخذ ضمانت نامه بانکی برای بدهی های قبلی باشگاه به فدراسیون گفت: موضوع ضمانت نامه مسئله ای بین فدراسیون و باشگاه است و هیات نمیتواند ثبت قرارداد ها را به اخذ ضمانت نامه بانکی مشروط کند.
در کنار همه کش و قوس های چند ساعت گذشته، نگارنده معتقد است برای والیبالی که به ادعای منابع آگاه، در روزهای برگزاریش میزان بزهکاری اجتماعی در سطح شهر ارومیه به شدت پایین می آید و اهمیت غیر قابل انکاری برای جوانان و مردم آذربایجان دارد، میتوان همدلی بیشتری به خرج داد تا تنها بخاطر 35 میلیون تومان همه آرزوها، امید ها و علایق ورزشی یک شهر پرپر نشود.
هیات والیبال که به ثبت قرارداد تراویسا در روز عید قربان فخر میفروشد، آیا ارومیه را از داشتن تیم والیبال در فصل جدید لیگ برتر محروم خواهد کرد؟

به قلم: رها آزاده

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید