18:16|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 29 مهر 1395 - 04:50
کد خبر: 5326

نقده به عنوان شهرستان پایلوت در اجرای کامل طرح جامع مالیاتی انتخاب و معرفی شد

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت : در چهارچوب پیاده سازی و اجرای کامل طرح جامع مالیاتی و راه اندازی اداره مالیات الکترونیک ؛ E-TAX نقده به عنوان اداره منتخب آذربایجان غربی  در اجرای این پروژه در کشور انتخاب و معرفی شد .

نقده به عنوان شهرستان پایلوت در اجرای کامل طرح جامع مالیاتی انتخاب و معرفی شد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش،یعقوب مزرعه لی مدیرکل امور مالیاتی استان با اعلام این مطلب در جلسه شورای اداری این اداره کل گفت : در پروژه E-TAX  یا « اداره مالیات الکترونیک » که مربوط به اجرای کامل و نهایی طرح جامع مالیاتی در تمامی منابع می شود ، کلیه فرایند های طرح جامع مالیاتی اجرایی می شود .

وی افزود :  برای اجرای این پروژه در اداره امور مالیاتی شهرستان نقده بالغ بر 2هزار پرونده مالیاتی در بخش های مشاغل ، اشخاص حقوقی ، مالیات بر ارزش افزوده ، ارث ، مستغلات و سایر منابع  انتخاب شده که قرار هست کلیه فرایند های مالیاتی از قبیل دریافت اظهارنامه ، رسیدگی به پرونده ها و پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی انجام گیرد .

مزرعه لی در خصوص پیشرفت اجرای طرح جامع مالیاتی در کل استان نیز گفت : آماده سازی فضای فیزیکی ، زیرساخت های الکترونیکی و ساماندهی نیروی انسانی که جزو ملزومات اجرای این طرح است در کلیه ادارات امور مالیاتی استان غیر از مرکز به اتمام رسیده که مراحل باقیمانده در شهر ارومیه نیز با شتاب به پیش می رود .

طرح جامع مالیاتی که به اذعان مسئولان ارشد وزارت اموراقتصادی و دارایی جزو مهم ترین پروژه های طرح تحول اقتصادی در کشور به شمار می رود اهدافی چون افزایش درآمد های مالیاتی ، کاهش هزینه های وصول از طریق مکانیزه کردن و بهینه سازی عملیات و فرایند های مالیاتی ، جلوگیری از فرار های مالیاتی وبرقراری عدالت مالیاتی را دنیال می کند .

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید