15:08|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 05 آبان 1395 - 03:30
کد خبر: 5357

سردار مومنی: استان آذربایجان غربی جز استان های خوب کشور از نظر شاخص های امنیتی است

سردار مومنی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در ارومیه به گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه پرداخت

سردار مومنی: استان آذربایجان غربی جز استان های خوب کشور از نظر شاخص های امنیتی است

به گزارش خبرنگار باریش نیوز، سردار مومنی جانشین فرماندهی ناجا صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: یکی از هدف هایمان بررسی وضعیت امنیتی استان در ابعاد مرزی و انتظامی و پیگیری اولویت های ماموریتی در نیروی انتظامی است،در سال 95 مبارزه با قاچاق کالا، امنیت اخلاقی و اختماعی، سرقت ها، تصادفات، مواد مخدر، قرارگاه آموزش، یک موضوع دیگر هم اضافه شد امسال آن هم ارتقاء توان پاسگاه ها و کلانتری هاست که موضوع کلانتری ها در الویت اول نیروی انتظامی قرار گرفته است و در سه بُعد در تلاش هستیم که وضعیت کلانتری ها را تقویت کنیم یک یکیش موضوع ساختار و سازمان و تجهیزات هست  موضوع بعدی رفتار و برخورد پرسنل کلانتری با مردم هست وموضوع سوم هم افزایش توان حرفه ای نیروهای کلانتری هست.
وی افزود موضوع کلانتری یک بخشش مربوط به داخل نیروی انتظامی است که ما شروع کردیم از همه ظرفیت های درون نیروی انتظامی استفاده کنیم بخش دیگرش نیاز به منابع دارد که انشالله با کمک دولت محترم نسبت به ارتقاء توان کلانتری ها اقدام خواهیم کرد. طبیعتان شهر های مرکز استان در الویت هستند همچنین استان آذربایجان غربی در الویت قرار دارد یکی از جاهایی که برای شروع کار به عنوان نمونه در نظر گرفتیم استان آذربایجان غربی هست که انشالله بخشی از آن امسال و بخشی از آن در سال آینده شاهد افزایش توان کلانتری ها انشالله باشیم.
سردار مومنی اضافه کرد خوشبختانه در سفر قبلی که آمده بودیم به آذربایجان غربی شرایط امنیتی خوب بود بهتر هم شد و در طی دو سه ماهی که فاصله بازدید بود در کشفیات مواد مخدر  وکشفیات قاچاق کالا  و ... شاخص های امنیتی استان آذربایجان غربی بهتر شده و جز استان های خوب کشور می باشد. در کشور هم از ابتدای امسال تا کنون بیش از 372 تن مواد مخدر کشف شده که نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش داشته، برخورد عمده ما با باند های بزرگ مواد مخدر بود. در جرایم عمومی مثل سرقت (کل سرقت ها) خوشبختانه بطور میانگین 4 درصد کاهش سرقت ها را در کشور داشتیم البته برخی از سرقت ها مثل سرقت خودرو یکی دو درصد افزایش داشته است. در قتل هم حدود 10 درصد ما کاهش داشتیم در کشور و باید بگم 98 درصد قتل ها در کشور کشف شده است همچنین درگیری و شرارت و اوباشگری هم در کشور بیش از 24درصد کاهش داشتیم و بطور خلاصه شاخص های امنیتی در 7 ماهه اول نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده، سال 94 ایران عزیزمان امن بود و سال 95 امن تر از سال گذشته و انشالله این روند هم ادامه خواهد داشت. کالای قاچاق هم در الویت ماست که بیش از 40 درصد افزایش پیدا کرده، تمرکز ما روی باند های بزرگ بود، پرونده های بالای 500 میلیون تومان بیش از 50 درصد افزایش پیدا کرده نسبت به سال گذشته، انشالله که با بسیج توان در نیروی انتظامی و همچنین هماهنگی با سایر دستگاه ها شاهد کاهش ورود قاچاق کالا به کشور باشیم.

جانشین فرماندهی ناجا گفت: ایران عزیزمان  بسیار پهناور هست  بیش از  هشت هزار کیلومتر مرزر داریم الویت اول انسداد مرزها است این انسداد چه بصورت فیزیکی چه به صورت الکترونیکی در دستور کار قرار دارد که بخش عمده آن انجام شده، توجه به پاسگاه های مرزی چه آنجایی که پاسگاه داریم توانش رو افزایش بدیم چه آنجایی که خلل داریم با وجود پاسگاه و برجک توسعه بدیم، خوشبختانه در خصوص عابرین غیر مجاز هم آمار ها کاهش داشته نسبت به سال گذشته، در عین حالی که در محیط پیرامون نا امنی هست، در داخل کشورمان الحمدلله امنیتی مطلوبی را داریم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید