15:18|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 05 آبان 1395 - 05:23
کد خبر: 5358

یادواره سرداران و۲۵۰شهید اطلاعات شمالغرب در ارومیه برگزار می شود

معاون هماهنگ کننده قرارگاه حمزه سید الشهدا شمالغرب از برگزاری یادواره سرداران و ۲۵۰ شهید اطلاعات شمالغرب کشور در ارومیه خبر داد.

یادواره سرداران و۲۵۰شهید اطلاعات شمالغرب در ارومیه برگزار می شود

به گزارش سرویس سیاسی باریش ،سردار حبیب شهسواری صبح  امروز  در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری یاد واره سرداران و ۲۵۰ شهید اطلاعات شمالغرب کشور گفت:این یادواره 10 آبان در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه با حضور مسئولان کشوری و استانی و خانواده معظم شهدا برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: این ۲۵۰شهید از پاسدار ان، سربازان استانهای  آذربایجان غربی و کردستان هستند که عمده آنها شهدای آذربایجان غربی اند که در ۳۸سال گذشته به فیض شهادت نایل  شدند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه حمزه سید الشهدا شمالغرب افزود: از خانواده این شهدا ۵۰۵مصاحبه گرفته شده  که از اقوام درجه یک و خانواده و دوستانشان تهیه شده است.

سردار شهسوار گفت: ازاین تعداد مصاحبه انجام شده و شهدای اطلاعآت به دلیل فراوانی درصد شهدا ۲۰شهید انتخاب و برای هرکدام کتابی تعریف شد و ۱۲جلد کتاب اماده شده رونمایی شده که در یادواره رونمایی می شود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه حمزه سید الشهدا شمالغرب ادامه داد: از این  ۱۲ جلد چاپ شده ۹ کتاب متعلق به شهدای استان آذربایجان غربی و بقیه به استان کردستان تعلق دارد.

سردار شهسوار از رونمایی از دو پیکره شهدای اطلاعات استان در پارک ملت ارومیه و تهیه فیلم صد دقیقه ای از این شهدا خبرداد و اظهارداشت: پاسداشت مقام شامخ شهدا و ترویج ارزشهای ایثار و شهادت از مهمترین اهداف این همایش به شمار می رود.

وی در خصوص آخرین وضعیت امنیتی مرزهای منطقه گفت: با لطف حضرت حق و ولایتمداری و رشادت همه نیروهای نظامی و انتظامی و پای کار بودن مردم هیچگونه مشکل امنیتی نداریم و امنیت پایدار در کشور و مرزها برقرار است.

سردار شهسواری با بیان اینکه در حالی که شعله آتش ناامنی دامین گیر کشورهای همجوار است امنیت مطلوبی در اذربایجان غربی و کردستان وجود دارد اظهارداشت: در تمامی نقاط و در طول مرزهای ۱۲۵۰ کیلومتری استان های آذربایجان غربی و کردستان و در قله ها و ارتفاعات منطقه نیروهای قرارگاه با تلاش شبانه روزی و با صلابت، اقتدار و افتخار تمام  حضور دارند و در حال حاضر امنیت این دو استان کمتر از استان های مرکزی کشور نیست و چه بسا بیشتر است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید