15:27|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 08 آبان 1395 - 01:21
کد خبر: 5373

وظیفه دانشجو، مطالبه گری نسبت به حقوق خودش در جامعه

وظیفه دانشجو، مطالبه گری نسبت به حقوق خودش در جامعه و محیط دنشگاه و ایجاد دغدغه سازی و روحیه استکبارستیزی در جامعه است.

وظیفه دانشجو، مطالبه گری نسبت به حقوق خودش در جامعه

به گزارش سرویس سیاسی باریش ،وظیفه دانشجو، مطالبه گری نسبت به حقوق خودش در جامعه و محیط دانشگاه و ایجاد دغدغه سازی و روحیه استکبارستیزی در جامعه است.

دومین همایش بین المللی استکبارستیزی با حضور دوتن از چهره های بین المللی، پروفسور الکساندر آزادگان استاد دانشگاه های کالیفرنیا، محقق و تحلیلگر ارشد مسائل خاورمیانه و پروفسور کلودیا موفا استاد دانشگاه ترمو ایتالیا، محقق و مولف کتاب لابی صهیونیستی اسرائیل، در روز شنبه 8 آبان ماه 95 در تالار شهید چمران دانشگاه ارومیه با حضور دانشجویان ساعت 18 برگزار می شود.

فرمایشات رهبرمعظم انقلاب  در دیدار اخیر با دانشجویان در سال 94 در رابطه با مبارزه با ظلم و استکبارستیزی و ایجاد فضای گفتمان سازی و جریان سازی ها بود که با در نظر گرفتن این موضوعات  این گونه همایش ها طرح نوینی است از انجمن اسلامی دانشجویان که با توجه به موضوعات تکراری که توسط سخنران های داخلی در کشور مطرح می شود، به نحوی دیگر از طریق اساتید دانشگاه های اروپایی و آمریکایی می توان مسأله استکبارستیزی را بصورت شفاف تری بیان کرد.

محوریت برنامه های همایش امسال تنها مسأله آمریکا و استکبار جهانی نیست بلکه در کنار آن موضوعاتی چون بحران ظلم پذیری و استقامت مظلوم مطرح است که می تواند در کنار مسائل مربوط به استکبارستیزی کمک شایانی کند. لذا امسال در کنار همایش و موضوعاتی که مطرح می شود از کتاب "لابی صهیونیستی اسرائیل" به قلم پروفسور کلودیا موفا رونمایی می شود.

وظیفه قشر دانشجو و جنبش دانشجویی انقلابی مطالبه گری و دغدغه سازی نسبت به مسائل روز کشور و دانشگاه است. لذا دومین همایش استکبارستیزی در دانشگاه ارومیه با شعار همه علیه استکبار با توجه به جریان سازی های موجود به مصادیق استکبار داخلی می پردازد.

دشمنان در صدد این هستند که به مردم و نظام و ارزش های انقلابی صدمه بزنندف امید آنکه در این مراسمات با استقبال حداکثری دانشجویان نسبت به سال گذشته روبرو باشیم تا لبیکی گفته باشیم به خواسته ها و مطالبات رهبری از تشکل های ارزشی در دانشگاه های کشور.

امیدواریم فضای دانشگاه و جامعه بعد از چنین مراسماتی روبه تغییر و پیشرفت کارها در امور شود، چرا که برای نشان دادن قبح استکبار و چهره ی واقعی مستکبرین جهان نیاز به منطق و استدلال و بصیرت افزایی در میان دانشجویان است.

از اهداف اصلی ما در همایش تداوم روحیه استکبارستیزی در بین آحاد مردم جامعه است و بر همین اساس همایش در تاریخ های 8 الی 17 آبان به ترتیب در دانشگاه های ارومیه، کرمان، علامه طباطبایی، علوم پزشکی و آزاد اهواز، سیستان و بلوچستان، علوم پزشکی بابل و اردبیل برگزار می شود.

اولویت اصلی برگزاری این همایش  اجرای مطالبات رهبری و و تکیه بر کار دانشجویی است که امروز شاهد یک کار بزرگ و دانشجویی از دانشجویان دانشگاه ارومیه هستیم، لذا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبارزه با ظلم و استکبار پایان پذیر نیست و همچنان ادامه دارد و آمریکا اتم مصادیق استکبار است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید