17:08|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 28 آبان 1395 - 15:34
کد خبر: 5634

خدای متعال در دین اسلام به تمام جهالت‌ها و تعصب‌های بی‌پایه و اساس خاتمه بخشیده

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه گفت:خدای متعال در دین اسلام به تمام جهالت‌ها و تعصب‌های بی‌پایه و اساس خاتمه بخشیده است.

 

خدای متعال در دین اسلام  به تمام جهالت‌ها و تعصب‌های بی‌پایه و اساس خاتمه بخشیده

به گزارش سرویس سیاسی باریش، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با اشاره به ایام اربعین حسینی گفت: از مسئولین ستاد برگزاری مراسم اربعین حسینی تشکر می کنیم که در این استان اقدامات لازم برای آسایش دوست داران اهل بیت (ع) فراهم آوردند تا با راحتی به زیارت امام حسین (ع) مشرف شوند.

وی ادامه داد: دشمن بزرگ آمریکا درصدد این است که خود را به عنوان یک دوست مهربان به مردم ایران و همگان نشان دهد در حالیکه اینان شدیدترین دشمنان علیه مسلمانان طبق آیات صریح قرآن کریم هستند و در عین حال در مجالس خصوصی در پی ایجاد فتنه و فساد بر روی زمین هستند و با این اقدامات می‌خواهند مسلمانان را زمین گیر کنند.

امام جمعه ارومیه افزود: بر اساس گفته‌های سران دولت آمریکا، دو برابر هزینه‌ای که برای جنگ و ایجاد فساد در بین مسلمانان صرف کرده‌اند را اگر هزینه مردم آمریکا و آبادانی این کشور می‌کردند می‌توانستد دو مرتبه این کشور را آباد سازند و آن را تجهیز کنند.

سید مهدی قریشی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام معیار برای ارزش گذاشتن تقوا است، ادامه داد: اما در عصر جاهلیت موارد دیگری برای ارج و قرب انسان‌ها مطرح بود.

قریشی برابری زنان و مردان در مقام انسانی را مورد اشاره قرار داد و یادآوری کرد: به همین دلیل انسان‌های وارسته زیادی از بین بانوان بر تارک تاریخ درخشیده‌اند که نام حضرت زینب (س) و حضرت فاطمه (س) در این میان بیش از پیش بارز است.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه در عصر جاهلیت نسبت به برتری مردان در مقایسه با زنان تصورهای نادرستی وجود داشت، اضافه کرد: اما کلام الهی بر همه این عقاید خط بطلان کشید.

  نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اظهار اینکه خدای متعال به همه این جهالت‌ها و تعصب‌های بی‌پایه و اساس خاتمه بخشیده است، گفت: براساس آموزه‌های دینی گرامی‌ترین انسان‌ها در نزد ذات اقدس الهی با تقواترین فرد است

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید