17:14|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 06 آذر 1395 - 10:50
کد خبر: 5648

نادر قاضی پور در گفتگو با باریش نیوز:آقای وزیر راه و شهرسازی و شخص آقای رئیس جمهور باید پاسخگوی این توهین به مردم باشند

نادر قاضی پور در گفتگو با باریش نیوز ضمن تسلیت حادثه قطار مسافربری تبریز-مشهدکه منجر به فوت تعدادی از مسافران قطار شد  اذعان داشت:

نادر قاضی پور در گفتگو با باریش نیوز:آقای وزیر راه و شهرسازی و شخص آقای رئیس جمهور باید پاسخگوی این توهین به مردم باشند

قاطعانه پیگیر حق مردم آذربایجان خواهیم بود .وی ادامه داد آقایون به جای عذرخواهی از مردم میگویند قطار بیمه داشته است.آقای وزیر راه و شهرسازی و شخص آقای ریس جمهور باید پاسخگوی این توهین به مردم باشند.در همین راستا طرح سوال و استیضاح وزیر راه و شهرسازی نوشته  شده است و در هفته آینده مردم شاهد برخورد جدی با این وزیر خواهند بود.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی  با تشریح طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت:
سرفصل های استیضاح وزیر راه و شهرسازی آماده شده که در 12بند این سرفصل ها در هفته آتی مطرح خواهد شد.
گفتنی است براساس اعلام نادر قاضی پور سرفصل های استیضاح وزیر راه و شهرسازی به شرح ذیل میباشد:

 

1-سیستم ریلی بعنوان ایمن ترین شیوه حمل ونقل در دوسال گذشته در یک محل دارای دو سانحه مرگبار شده است درحالیکه اولا عامل آن ایراد مدیریتی وخطا در برنامه ریزی بوده و نه اتفاق ثانیا در استیضاح قبلی ایرادات اساسی ایمنی حمل ونقل ریلی هشدار داده شده بود ثالثا این سانحه دردناک در محوری اتفاق افتاد که هزینه ابهام امیزتجهیزات سیگنالینگ ان مورد سوال در استیضاح قبلی بود و بلاکبندی این مسیربعنوان افتخار مدیریتی وزارت قلمداد میشد ولی همین بلاکبندی بدلیل سومدیریت و برنامه ریزی موجب سانحه شد
۲. علت بکارگیری نیروی بازنشسته علیرغم مخالفت وزارت اطلاعات بعنوان مسوول حراست وزارتخانه چیست و چرا علیرغم تذکرات دستگاههای نظارتی ایشان را حفظ کرده اید و درقبال دخالتهای گسترده ایشان در تخلفات اقتصادی و سواستفاده های مدیریتی سکوت کرده اید.
۳. توسعه فعالیت اقتصادی بنگاه های وابسته به جنابعالی در حوزه وزارت راه و شهرسازی چیست و نقش فرزند شما در قراردادهای وزارتخاته چه توجیهی دارد
۴.مسکن مهر را مزخرف اعلام کرده و مسکن اجتماعی که در سال اول وزارتتان جایگزین مسکن مهر اعلام نمودید هیچگاه معرفی نشد طرح جامع مسکن را هم متوقف و بخش مسکن را بلاتکلیف کردید.
۵.علت اینکه توافقات خرید هواپیما را مخفی انجام داده و متن توافق را حتی دراختیار کمیسیون عمران قرار ندادید چیست.
۶.علت اینکه در هیات دولت به جای کار وزارتخاته بدنبال طرح های حزب سازی هستید چیست؟
۷. علت عدم شفافیت در قراردادهای شرکت فرودگاههای کشور و عدم نظارت بر فعالیت اقتصادی مدیران این شرکت چیست
۸. چرا بررسی سانحه آنتونوف ۱۴۹ تهران طبس را متوقف نمودید.
۹. ۴ سانحه مرگبار هوایی و ریلی چه پاسخی دارید
۱۰. برای کشته شدن سربازان راکب اتوبوس در فارس چه پاسخی به جامعه دادید
۱۱.درتمام دنیا  با سوانحی چون سقوط انتونوف و قطار سمنان مدیرمربوطه استعفا یا برکنار میشد اما شما در سانحه انتونوف که با مجوز غیرقانونی رییس هواپیمایی وقت فعالیت میکرد رسما از ایشان حمایت کردید و جلوی استعفای ایشان را گرفتید . چه پاسخی به افکار عمومی دارید؟
۱۲. کریدورهای بین المللی عبوری از ایران بدلیل عدم اقدام بموقع در کشورهای مجاور جایگزین شده و عملا فرصتهای نسلهای اینده درحال ازدست رفتن است

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید