19:10|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 24 دی 1395 - 04:04
کد خبر: 5942

مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشانه وفاداری همگانی به انقلاب و رهبری است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه گفت:مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشانه وفاداری همگانی به انقلاب و رهبری است.

مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشانه وفاداری همگانی به انقلاب و رهبری است

به گزارش سرویس سیاسی باریش، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه افزود: مردم قدرشناس ایران اسلامی از همه اقشار در آیین پرشکوه تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی شرکت کردند و به دنیا نشان دادند مردم ایران نماد وحدت و انسجام هستند.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیش از 60 سال عمر خود را برای مبارزه با استکبار و استکبارستیزان صرف کرد و از ایام نوجوانی در ساواک پرونده برای وی تشکیل شده بود که نشان از شاه ستیزی وی بود و وی در زیردست امام خمینی (ره) پرورش یافته بود و همیشه در حال تلاش برای مردم و نظام جمهوری اسلامی بوده است.

قریشی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مسلک و روش جداگانه‌ای داشت و این اختلافات اجتهادی و فکری هیچ زمانی سبب جدایی ایشان از مردم و رهبری نشده بود و باید به نظرات متفاوت دیگران باید احترام گذاشت که یکی از آموزه‌های دین اسلام است و حتی کسانی که طرز فکری ایشان را قبول نداشتند در مراسم وفات ایشان شرکت داشتند.

امام جمعه ارومیه همچنین با ابراز ناخرسندی از بی عفتی در برخی محافل اظهار کرد: رضاخان در روز 17 دی ماه سال 1314 با اجرای طرح کشف حجاب به این امر مذموم در کشور رسمیت بخشید و اگر انقلاب اسلامی نبود وضعیت حجاب در جامعه نامعلوم بود.
وی اضافه کرد: ترویج بی عفتی توطئه مهم دشمنان در مقابله با نظام اسلامی است و ما باید با همه توان در مقابل این توطئه دشمن بایستیم و اجازه ندهیم با ترویچ بی عفتی، دشمنان به اهداف شوم خود در کشورمان دست یابند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: ایجاد تفرقه در خانواده، بین خویشاوندان و جامعه اسلامی حرکت در مسیر خلاف آیات الهی و روایات ائمه معصومین (ع) است و ما نیز باید همه توان خود را برای حل اختلافات جامعه اسلامی و اصلاح ذات البین به کار بگیریم.
وی با اشاره به اینکه در منابع دینی دروغ به عنوان گناه کبیره آورده شده است، افزود: بنا به فرمایش امام صادق (ع)، دروغ گفتن برای حل اختلاف بین 2 نفر امری جایز شمرده شده و گناه نیست.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید