18:52|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1395 - 22:22
کد خبر: 5998

ايجاد دروازه هاي صادراتي به كشور روسيه/اتمام پروژه راه آهن تا پایان دولت یازدهم

استاندار آذربایجان غربی گفت: يكي از خواسته هاي تجاري ما ايجاد دروازه هاي صادراتي به كشور روسيه است

ايجاد دروازه هاي صادراتي به كشور روسيه/اتمام پروژه راه آهن تا پایان دولت یازدهم

به گزارش سرویس سیاسی باریش ،قربانعلی سعادت عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: پیروزی جمهوری اسلامی حاصل جانفشانی های همه اقوام و ادیان در ایران اسلامی است و بقای ارزشها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در استانهایی همچون آذربایجان غربی در سایه همدلی و اتحاد اقوام و ادیان مختلفی است که در آن زندگی می‌کنند.

خوشبختانه در سال 95 با سفر ریاست محترم جمهور و هیئت دولت به آذربایجان غربی و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدامات خوبی در بخش های مختلف انجام گرفت.

استاندار آذربایجان غربی به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در سال 96 انتخابات سرنوشت ریاست جمهوری و شوراها را در پیش داریم و امیدوارم بتوانیم به خوبی این مهم به سرانجام برسانیم.

سعادت دررابطه با سفر به كشور آذربايجان گفت:دو كشور ايران و آذربايجان تفاهم هاي داشتند كه سفر ما نيز در همين راستا انجام شد.

وی گفت:ما بيشتر خواهان روابط تجاري با كشور آذربايجان هستيم و در حوزهاي اقتصادي صحبت هاي جدي با مسولين اين كشور انجام گرفته و يكي از خواسته هاي تجاري ما ايجاد دروازه هاي صادراتي به كشور روسيه بود كه در اين مورد همكاري هاي لازم انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی در رابطه با وضعيت استخدامي ها گفت: تعداد٣٠٠نفر در دولت يازدهم از طريق آزمون اماده استخدام بودند كه  بودجه مالي لازم براي استخدامشان فراهم نشد كه در دوره تدبير و اميد اين بودجه تامين شده و جذب ارگان هاي مورد نظر شدند كه از اين تعداد  فقط ١١٠نفر به صورت قانوني استخدام شده اند.

وی  در رابطه با ظرفيت هاي معدني استان گفت:معدن بعد از نفت دومين سرمايه ملي كشور به شمار می آید  كه استان آذربايجان غربي داراي  ظرفيتي معدني بالايي است.

سعادت با اشاره به وجود بوروکراسی سخت اداری در بخشهای منابع طبیعی , صنعت و معدن و محیط زیست گفت :بخش معدن نياز به سرمايه گذاري كلان  و همراه با ريسك ميباشد  و در اين بين مشكل ديگري نيز كه به چشم ميايد بروز نبودن ماشين آلات مورد نظر بهره برداري معدن است.

استاندار آذربایجان غربی در رابطه با مهمترين پروژه هاي اجرايي در سال ٩٥گفت:از دهه فجر سال٩٢تا بدين لحظه هر سال ميانگين ١٠٠٠ميليارد تومان اعتبار برای  پروژه هزینه شده است.

 وي گفت:يكي از مهترين پروژه هاي راه آهن  مهاباد به اروميه ميباشد  كه اين پروژه تا ارديبهشت ٩٦آماده بهره برداري خواهد بود

استاندار آذربايجان غربي بااشاره به اينكه چندين پروژه بزرگ سدي  آماده بهره برداري خواهد بود گفت؛در حوزه راه سازي پروژه اتوبان اروميه تبريز  و در حوزه سد سازي افتتاح پروژه  سد نيروگاهي سردشت و سد سيلوه و فرودگاه ماكو جزو پروژه هاي فاخر ميباشد.

وی  در رابطه با كوله بران گفت: مرز نشينان استان از طريق كارهاي مختلف از جمله  مبادلات اقتصادي و بازارهاي مرزي و كوله بري امرار و معاش ميكنند كه در اين بين كوله بري دچار مشكلات جدي ميباشد.

سعادت  گفت:كوله بران در ساعات ٨صبح تا ٥ظهر در سه روز از هفته و در مسيرهاي معينه كوله بري اقدام به كار ميكنند ولي كسانيكه در ساعات و مسيرهاي غير مشخص حركت و اقدام به حمل  كالا ميكنند  در فير اين صورت اين اشخاص كوله بر نيستند و كسانيكه دنبال قاچاق سيگار مشروبات الكي،مواد مخدر و سلاح ميروند كوله بار نيستند و باعناصر ضد انقلاب همكاري ميكنند.

استاندار آذربایجان غربی  با اشاره به برپايي نمايشگاه دائمي توانمنديهاي كشاورزي و معادن گفت:نمايشگاه دائمي با موضوع معرفي ظرفيت هاي استانمان در حوزه هاي مختلف معدن و كشاورزي و صنعت در محل دائمي نمايشگاه هاي اروميه برگزار خواهد شد كه هياتي از كشور آذربايجان براي بازديد از ظرفيت هاي استان از نمايشگاه بازيد به عمل آورند.

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید