22:56|جمعه, مهر 27 ,1403
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1395 - 11:53
کد خبر: 6004

محور اصلی این کانون کتاب و ترویج فرهنگ کتاب خوانی است

مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باریش نیوز محور اصلی کانون پرورش فکری را کتاب و کتابخوانی دانسته و بر افزایش ترویج فرهنگ کتاب خوانی تاکید کرد..

محور اصلی این کانون کتاب و ترویج فرهنگ کتاب خوانی است

جواد زاهدی میر کل کانون پرورش فکری کودکان و نو جوانان استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش نیوز ضمن گرامی داشت ایام الله دهه فجر گفت: کتابخانه های تخصصی کودک و نوجانان کانون از سنین 7 تا 17 سال در حوزه های فرهنگی، ادبی، اسلامی و ... جمعا در 40 زمینه فعالیت تحت آموزش های غیر مستقیم انجام میگیرد. خوشبختانه امسال کانون پرورش فکری استان آذربایجان غربی موفق به کسب بیش از 25 جایزه بین المللی در زمینه های مختلف شده است، آخرین جایزه مربوط به جشنواره ژاپن هست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان آذربایجان غربی در جشنواره های بین المللی دیگر از جمله جشنواره بلغارستان، هنگ کنگ، مجارستان، جشنواره دوسالانه بین المللی ایران و همچنین جشنواره های ملی همچون جشنواره رضوی، در زمینه های قصه گویی و نمایشنامه صاحب رتبه و مقام شده است.

زاهدی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخانه ها تصریح کرد: محور اصلی این کانون کتاب و ترویج فرهنگ کتاب خوانی است، 23 مرکز ثابت در استان آذربایجان غربی و همچنین 10 مرکز سیار شهری و روستایی در حال فعالیت است. همچنین در سال جاری برای اولین بار سینمای کانون پرورش فکری تاسیس کرده و قصد داریم فیلم های تولیدی کانون را در آن نمایش بگذاریم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان افزود: طرح کانون مدرسه برای استفاده دانش آموزان و اعضای کانون با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش و همچنین 54 مدرسه در سطح استان در سال جاری اجرایی میشود.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم از مراسم دهه فجر سال گذشته گفت: مسئولیت اجرای مراسم دهه فجر امسال نیز بر عهده کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان آذربایجان غربی است این مراسم با مشارکت کمیته امداد، آموزش و پرورش، صدا و سیما، ستاد دهه فجر، کمیته کودک با بیش از 50 عنوان در 800مورد اجرا خواهد شد که کانون پرورش فکری نصف آن را برعهده دارد (25 عنوان برنامه با بیش از 440 مورد بر عهده کانون پرورش فکری است).

زاهدی اضافه کرد: ازجمله عنوان برنامه ها میتوان به شعرخوانی، قصه گویی، کاردستی، اجرای بازی شاد، معرفی شهدا، برپایی نمایشگاه های نقاشی، برنامه ده روزه غزل اشعار حضرت امام،معرفی کتابهای حضرت امام، نمایش های عروسکی، اجرای مسابقه وبلاگ نویسی در عنوان در اوج بمان ایرانمان، کارگاه خوشنویسی، طرح ادبی در عنوان من سی و هشت ساله شدم، نشست ها با حضور خانواده ها و همچنین همایش 21 بهمن تحت عنوان کبوتر کوچه ما، معرفی و شناسایی شهدای ناشناخته انقلاب اسلامی و ... اشاره کرد، همچنین در این مراسم از آثار برگزیده تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی در پایان گفت: بیش از 270 هزار جلد کتاب در کتابخانه های کانون وجود دارد که در سال جاری بالای 160 هزار کتاب امانت داده شده است. همچنین کانون پرورش فکری دارای بیش از 540 هزار اعضا بوده که 16 هزار نفر آن امسال به عضویت کانون درآمدند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید