21:12|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 09 فروردین 1396 - 13:17
کد خبر: 6190

ایران، جزیره صلح جهانی

جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین کشورهای منطقه خاورمیانه است که در دنیا حرف اول را از نظر امنیت می زند.

ایران، جزیره صلح جهانی

سرویس سیاسی باریش نیوز: امنیت بهترین ویژگی کشور جمهوری اسلامی ایران است، اگر سر خود را بچرخانیم و به کشورهای همسایه از ترکیه گرفته تا افغانستان همگی درگیر جنگ های بین المللی و داخلی هستند.
هر لحظه خبری می رسد مبنی بر انفجار بمبی در شهری از کشورهای همسایه، اما ایران کشوری با ۸۰ میلیون نفر جمعیت از دریای خزر گرفته تا خلیج بیکران فارس حرف اول را از نظر امنیت در خطر خیزترین نقطه جهان یعنی خاورمیانه می زند.
شیرمردان ایرانی در مرزها پاسداری می کنند، دلیرمردان ایرانی در خارج از مرزها در سوریه و عراق با داعش و داعشی می جنگند.
ایران با خون شهدا و مدافعان حرمی که دارد لرزه بر تن هر دشمنی می اندازد، هرگز دشمن و گروه های تروریستی جرات نگاه کردن به پرچم مقدس و خاک کشور عزیزمان را ندارند.
ایران با مساحتی بالغ بر ۱۶۴۸۱۹۵ کیلومترمربع یکی از بزرگترین کشورهای منطقه از نظر مساحت و تعداد جمعیت می باشد.
سربازان و پاسداران و نگهبانان سرزمینمان شبانه روزی با نگهبانی از مرزهای ایران امنیت را برای مردمان ایرانی ایجاد کرده اند تا در آرامش خاطر به کارهای روزمره، تحصیل و کار خود برسند.
ایران بستر امنیت را برای دیگر اقلیت های دینی و مذهبی را گسترده است، دیگر اقلیت ها همانند مسیحیان به راحتی و در آرامش می توانند جشن های خود مانند جشن کریسمس را برگزار کنند نشان از امنیت بالای ایران دارد.
ایران با کشورهای زیادی همچون آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان از شمال، افغانستان و پاکستان از شرق، ترکیه و عراق از غرب و توسط دریای خزر و خلیج فارس با کشورهای زیادی همسایه می باشد.
ایران روی هم رفته با بیش از ۱۰ کشور مرز آبی و خشکی دارد که از این نگاه جزو کشورهایی هست که بیشترین همسایه ها را دارد و به نوعی با نگاه به کشورهای همسایه می توان یافت که ایران جزیره صلح میان کشورهای جنگ زده اطراف است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید