21:01|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1396 - 12:03
کد خبر: 6218

لازمه های یک رئیس جمهور خوب

یک رئیس جمهور باید ویژگی های مهم و زیادی داشته باشد، رئیس جمهور نماد فرهنگ و ادب یک کشور است، رئیس جمهور نماینده تام الاختیارمردم است و تصمیمات وی نقشی اساسی بر زندگی همگان دارد.

لازمه های یک رئیس جمهور خوب

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، کم کم به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم و فضای کشورمان رنگ وبوی انتخاباتی به خود می گیرد، در میان هجمه های  انتخاباتی ما مردم وظایف به نسبت سنگینی در مقابله با سالیان گذشته داریم، ما مردم باید با انتخابی آگاه و قابل توجه و از همه مهمتر باید بدانیم که انتخابات ما سرنوشت و آینده ما را رقم می زند و زندگی ما و فرزندان و ملت ایران به انتخاب های خود ما بستگی دارد، همچنین باید توجه داشته باشیم در انتخابات باید به گونه ای عمل کنیم تا با توجه به جریانات سیاسی اخیر کمترین حق سواستفاده را به دشمنان این مرزوبوم ندهیم.

یک رئیس جمهور باید ویژگی های مهم و زیادی داشته باشد، رئیس جمهور نماد فرهنگ و ادب یک کشور است، رئیس جمهور نماینده تام الاختیارمردم است و تصمیمات وی نقشی اساسی بر زندگی همگان دارد پس همگی باید با تفکر، هم اندیشی و خرد جمعی به یک تصمیم خوب برسیم و بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

رئیس جمهور در یک کشور باید کارآمدی و قدرت کافی برای مدیریت داشته باشد، یک رئیس جمهور ایمان به اهداف نظام، استقلال ملت و پیشرفت و تعالی کشور را سر لوحه و هدف کار خود قرار دهد، هر شخصی که رئیس جمهور می شود باید با مردم صادق باشد، نوانایی استفاده از ظرفیت های کشور را داشته باشد و بتواند در مقابل هر قشر از مردم و هر رده سنی پاسخگو باشد و بتواند نیازهای آنان را رفع کند.

  مهم ترین ویژگی و خاصیت یک رئیس جمهور معتقد بودن به اسلام، جمهوری اسلامی و قانون اساسی است این موضوع به اندازه ای حساس و مهم است که امام خمینی(ره) فرموده است: من متواضعانه از مردم می خواهم حدالامکان در انتخابات با هم موافقت کنید و اشخاص اسلامی، معتقد، غیر منحرف از صراط مستقیم الهی را در نظر بگیرید و کشور خود را به دست کسانی دهید که به اسلام و جمهوری اسلامی و قانون اساسی معتقد باشد و نسبت به احکام نورانی الهی باشد و منفعت خود را به مصلحت کشور مقدم ندارند.

رئیس جمهور ایده آل و خوب برای یک کشور رئیس جمهوری است که به هرنقطه از سرزمین پهناور ایران یکسان نگاه کند و تفاوت میان غرب و شرق و شمال و جنوب نگذارد و همچنین به هیچ وجه تفاوتی میان اقلیت های قائل نشود و به همه اقشار مردم به یک چشم نگاه کند.

هر فرد و شخصی که در انتخابات سال 1396 به عنوان رئیس جمهور، جمهوری اسلامی ایران با آرای مردم انتخاب خواهد شد باید بکوشد مشکلات اصلی مردم مانند بیکاری جوانان، گرانی و تورم و... را کاهش دهد و چاره ای برای آن ها بیندیشد تا بتواند قدمی مثبت در جهت تعالی کشور بردارد.

روز 29 اردیبهشت ماه زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است، همه ما باید جهت انجام وظیفه اجتماعی خود در پای صندوق های رای حاضر باشیم و با انتخابی درست آینده ای خوب برای خود وجامعه ایران رقم بزنیم همه ما با رای های خود سرنوشت 4 ساله خود را تعیین خواهیم کرد.

درست است که رئیس جمهور وظیفه سنگینی دارد ولی همه ما مردم وظایفی سنگینی همانند ریاست جمهوری داریم، همه ما باید بکوشیم با کمک کردن به مدیران و مسئولان کشورمان در جهت آبادانی ایران عزیزمان کاری انجام دهیم.

پس با توجه به گفته ها باید انتخابی انجام دهیم و رئیس جمهوری را برگزینیم که اول از همه به ما قوت قلب بدهد ودروجود ما امید به آینده را ایجاد کند، دوم اینکه بتواند با مردم به خوبی ارتباط برقرار کند داشتن رابطه ای صمیمی و خوب میان یک رئیس جمهور و مردم  موجب پیشبرد کارها و اهداف یک کشور می شود و در نهایت پیشرفت یک جامعه را فراهم می سازد، از دیگر ویژگی های یک رئیس جمهور خوب این است که یک شنونده خوب باشد، انتقاد پذیر باشد و در مقابل انتقادهای مردم و دیگر مسئولان به شرط آن که به قصد تخریب نباشد عکس العمل تندی از خود بروز ندهد و با اشتیاق به آنان پاسخ دهد و مشکل آنان را تا حد امکان حل کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید