20:49|جمعه, مهر 27 ,1403
تاریخ انتشار: 06 اردیبهشت 1396 - 17:48
کد خبر: 6269

مراسم بزرگداشت 70 سال خدمت قرآنی آیت الله قریشی در ارومیه برگزار شد

ظهر امروز مراسم بزرگداشت 70 سال خدمت قرآنی آیت الله سید علی اکبر قریشی در ارومیه برگزار شد.

مراسم بزرگداشت 70 سال خدمت قرآنی آیت الله قریشی در ارومیه برگزار شد

به گزارش سرویس فرهنگی باریش ظهر امروز  مراسم بزرگداشت 70 سال خدمت قرآنی آیت الله قریشی در ارومیه به همت دانشگاه فنی حرفه ای قاضی طباطبایی ارومیه و با شرکت جمعی از علما، و مسولان کشوری و استانی  برگزارشد.

یعقوب پوراسد رییس دانشگاه فنی و حرفه ای قاضی طباطبایی ارومیه در مراسم بزرگداشت 70 سال مجاهدت قرآنی آیت الله سید علی اکبر قریشی با اشاره به برنامه های فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای قاضی طباطبایی ارومیه گفت:با توجه به اهمیت مسئله فرهنگ در جامعه و تاکید مقام معظم رهبری بر فعالیت های مناسب فرهنگی در دانشگاهها،دانشگاه فنی و حرفه ای قاضی طباطبایی ارومیه در راستای لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب،برنامه های فرهنگی ،اسلامی و انقلابی را در الویت کاری خود قرار داده است.

وی ادامه داد:لذا دانشگاه  فنی و حرفه ای قاضی طباطبایی ارومیه در راستای تلاش برای اسلامی کردن دانشگاهها،تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه و همچنین ارج نهادن به فعالیت چندین ساله آیت الله قریشی به عنوان مسول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ارومیه اقدام به برگزاری مراسم ،تجلیل و تکریم از 70 سال مجاهدت و خدمت قرآنی این عالم ربانی نموده است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای قاضی طباطبایی ارومیه گفت:برگزاری مراسم تقدیر از آیت الله قریشی در واقع تقدیر از شخصیت های دینی ،تکریم علم،مقام تقوا،تحقیق و تالیف و ارزش نهادن به مجاهدت های علمی و معنوی است که باعث تشویق جوانان برای حضور در سنگر های علم و معنویت شده است و مسیر جامعه را به سوی اندیشه ورزی و تلاش های علمی سوق می دهد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صفدر محمدی نیز در این مراسم  گفت: آیت الله قریشی با نگارش بیش از 50 جلد کتاب دینی و تفسیر قرآن یکی از علما و مفسران برجسته در زمینه قرآنی و دینی در سده معاصر است.

رئیس حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی بیان کرد: اگر عالمی با همه‌ مراتب و درجات بر کرسی تعلیم و تفسیر قرار گیرد علاوه بر جایگاه قرآنی وی‌ شان معلم بودن او نیز شایان احترام است.

محمدی با اشاره به لزوم تکریم و تجلیل از مفسران قرآنی بیان کرد: کسی که در جایگاه مفسری قرآن قرار گیرد لازم است از وی تکریم شود.

وی گفت: این مراسم یک مقدمه برای تجلیل از آیت الله قریشی در تراز کشوری است چرا که گستره خدمات فرهنگی، دینی و قرآنی این شخصیت علمی و پژوهشی فراتر از آذربایجان غربی است و لازم است از این مفسر قرآن کریم در یک مراسم بزرگ و در تراز ملی بصورت معظم تر تجلیل انجام شود.

آیت الله شیخ مجید بنابی نیز در این مراسم گفت: 70سال است آیت الله قریشی را میشناسم و در تمام این سالها در خدمت قرآن هستند..


مدیر حوزه علمیه بناب با اشاره به اینکه آیت الله علی اکبر قریشی مفسر، مورخ و معلم اخلاق بوده  افزود: گفتار آیت الله علی اکبر قریشی مزید علم و دانش بوده و عملکرد وی ما را نسبت به عاقبت راغب میکند تا کارهای خیری انجام دهیم.
 

 

.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید