00:56|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 07 اردیبهشت 1396 - 13:49
کد خبر: 6272

کانون پرورشی از پنج منظر کودکان را تحت پوشش قرار می دهد

طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای باید مردم و کودکان را به سوی کتاب و کتابخوانی سوق دهیم و در همین راستا نیز چندین کتابخانه مدارس و مساجد داریم و چند پروژه دیگر نیز در دست ساخت است.

کانون پرورشی از پنج منظر کودکان را تحت پوشش قرار می دهد

جواد زاهد مدیریت کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز در خصوص برنامه های این کانون اظهار داشت: برنامه و چشم انداز 10 ساله کانون پرورشی و فکری شروع شده و تا افق 1404   ادامه دارد که این برنامه ها در بخش های فرهنگی، ادبی، دینی،علوم و هنری انجام می پذیرد و امیدواریم بتوانیم با بهترین کیفیت به کودکان و نوجوانان استان خدمات رسانی را انجام دهیم.

زاهد در رابطه با برنامه های فرهنگی کانون گفت: اردوهای دانش آموزی در داخل استان و همچنین اگر مشکلی به وجود نیاید اردوی خارج از استان برای کودکان و نوجوانان دختر انجام خواهد گرفت و در این اردو از تمامی شهرستان ها و مراکز ما در این اردوی خارج از استان شرکت خواهند کرد و در حدود 3 الی 5 روز طول خواهد کشید؛ درهمایش کبوتر کوچه ما نسبت به قدردانی از شهدا و ایثارگران همانند سالیان گذشته خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: جشنواره قصه گویی در استان برگزار خواهد شد و نفرات برتر این جشنواره به مسابقات کشوری معرفی خواهند شد، همچنین این مسابقه اولین بار از استان خارج خواهد شد و در منطقه آزاد ماکو برگزار خواهد شد و همچنین برنامه های مناسبتی دیگر همانند روز معلم، دهه فجر و... را خواهیم داشت که بزرگترین برنامه در سال 96 هفته ملی کودک خواهد بود که با توجه به مصادف بودن با ماه محرم برنامه ها در راستای معرفی قیام امام حسین (ع) و این محور خواهد بود.

مدیریت کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی ضمن اشاره به افزایش تعامل و ارتباط با اولیا در سال 96 افزود: در هفته کرامت جشنواره رضوی برگزار خواهد شد که تا این لحظه بیش از 400 اثر بدست ما رسیده است که ازمیان آن ها نفرات برتر را انتخاب و معرفی خواهیم کرد.

جواد زاهد درباره اهداف کانون از ایجاد چنین برنامه هایی گفت: هدف اصلی ما ایجاد و توسعه روند کتابخوانی در استان است و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای باید مردم و کودکان را به سوی کتاب و کتابخوانی سوق دهیم و در همین راستا نیز چندین کتابخانه مدارس و مساجد داریم و چند پروژه دیگر نیز در دست ساخت است.

این مقام مسئول در خصوص برنامه های بخش هنری کانون عنوان کرد: استفاده بهینه از آب، استفاده مفید از محیط زیست و احیای محیط زیست از اهداف این بخش است که طی برنامه های عروسکی و یک ویژه برنامه به نام سفال انجام خواهد گرفت؛ شرکت در فراخوان های ملی و بین المللی از دیگر برنامه ها است که در سال گذشته 50 جایزه ملی و بین المللی داشتیم و همواره به آن فراخوان ها پاسخ خواهیم داد تا بتوانیم کودکان و نوجوانان خوش فکر را به جهان معرفی کنیم.

مدیریت کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی درباره فعالیت های ادبی این نهاد اظهار داشت: فعالیت خوبی را در این بخش در نظر گرفته شده است و قصد داریم با برگزاری مسابقات و نشست های تخصصی نسبت به شناسایی استعداد ها و ظرفیت های کودکان و نوجوانان اقدام کنیم؛ اجرای برنامه هایی نظیر دو پنجره و بهترین کتاب قصد آشنایی کودکان با کتاب و همچنین نویسندگان بزرگ را داریم و همچنین 2 اثر برگزیده کودکان را در صورت وجود امکانات منتشر خواهیم کرد.

زاهد ادامه داد: برنامه های مختلفی برای هفته پژوهش داریم و با استفاده از کارشناسان این زمینه قصد آموزش ها را داریم و همچنین یک سری نشست های تخصصی با والدین خصوصا در رابطه با فضای مجازی و دوری کودکان از آن برگزار خواهیم کرد.

جواد زاهد مدیریت کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی در خصوص رده های سنی تحت پوشش این کانون گفت: کودکان 6 ساله تا نوجوانان 16 ساله تحت پوشش کانون قرار می گیرند و برای اینکه بتوانیم برای دیگر کودکان و نوجوانان نیز پاسخگو باشیم برای کودکان زیر 6 سال و همچنین نوجوانان بالای 16 سال را همچنان حفظ می کنیم و از تفکرات بزرگتر ها برای آموزش دیگر کودکان استفاده می کنیم.

وی در خصوص فعالیت های شهرستان های استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در 17 شهرستان 23 مرکز ثابت 10 واحد سیار روستایی و یک مرکز فراگیربرای کودکان با نیازهای خاص وجود دارد و تمامی فعالیت هایی که در مرکز استان انجام می شود در تمامی مراکز شهرستانی نیز انجام می گیرد.

مدیریت کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی در رابطه چگونگی استقبال کودکان و نوجوانان اظهار کرد: در 2 سال گذشته نمودار استقبال از طرح های کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان سیر صعودی را گرفته است و ما نیز با طرح کانون مدرسه کودکان و نوجوانان را برای این کار و عضویت در آن تشویق می کنیم.

این مقام مسئول درباره مشکلات مالی کانون گفت: هزینه های جاری جانون به صورت متمرکز از تهران تامین می شود و هزینه های عمرانی نیز از استان تامین می شود ولی متاسفانه این بودجه ها کفاف برنامه های ما را نمی دهد و در بحث خیرین نیز هنوز نتوانستیم به توافقی برسیم و امیدواریم که بتوانیم با این افراد نیز ارتباط برقرار کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید