22:56|جمعه, مهر 27 ,1403
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1396 - 14:17
کد خبر: 6286

معلمی شغل انبیاست

روز معلم روز تجلیل از عشق و ایثار است، روزی که در آن از زحمت کشان بی دریغ جامعه تجلیل می شود و بهتر است بگوئیم تجلیل از کسانی که که علم خود را قطره قطره به دیگران منتقل می کنند .

معلمی شغل انبیاست

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، معلم بودن یک شغل نیست بلکه یک هنر بزرگ است و عبارتی است که نزد پروردگار متعال نیز بسیار محترم و با ارزش شمرده می شود، معلم همیشه دغدغه این را دارد که بر مدار ارزش ها و کرامت های انسانی بچرخد و کودکان و نوجوانی خوب را در مدارس آموزش دهند و آن ها را به خوبی به جامعه معرفی کنند تا بتوانند مقام و زندگی خوبی داشته باشند و همیشه برای جامعه ایران خدمتگزار و مفید باشند.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز 12 اردیبهشت ماه هر سال مصادف با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در سال 1358 است؛ معلمی شغل و حرفه نیست بلکه ذوق و هنر و توانمندی است، معلمی در قرآن به عنوان جلوه ی از قدرت الهی یاد شده است؛ نقش معلمی در جامعه نقش انبیاست و به نوعی نقش انبیا را در گذشته در حال حاضر معلمین ایفا می کنند و باید فهمید که معلمان کشورمان بیشترین تاثیر را در موفقیت و یا عدم موفقیت یک کشور دارند و همه مدیران و مسئولان آینده هر کشور از زیر دست معلمان خارج شده و حتی در بسیاری از مواقع معلمان الگوی دانش آموزان نیز هستند.

روز معلم روز تجلیل از عشق و ایثار است، روزی که در آن از زحمت کشان بی دریغ جامعه تجلیل می شود و بهتر است بگوئیم تجلیل از کسانی که که علم خود را قطره قطره به دیگران منتقل می کنند و خود در آتش سختی ها می سوزند تا حدالامکان بتوانند سر سوزنی به نوجوانان و جوانان بیاموزند.

بر اساس آموزه های دینی آموختن علم و دانش به دیگران آثار معنوی بزرگ و بسیار با ارزشی دارد و اگر آموزگاری با قلبی رئوف و پاک بتواند حتی کلمه ای به یک دانش آموزی یاد دهد به نوعی توانسته است دنیای آخرت خود را نیز ساخته باشد.

معلمان وظیفه سترگ و سختی را در برابر شاگرد بر عهده دارند و رفتار آنان از نگاه دانش آموزان تیز بین همواره زیر نظارت است؛ لذا هر معلمی باید نهایت دقت و تمرکز خود را بگذارند تا شوق و اشتیاق دانش آموزان را نسبت مدرسه و آموختن علم افزایش دهد و هرگز آنان را از درس و تحصیل دل آزرده نسازد.

دانش آموزان و اولیای آنان نیز باید بدانند که برای هر نعمتی شکر گذاری نیاز است و با شکر گذاری نعمت است که آن نعمت افزایش می یابد؛ لذا دانش آموزان و اولیای آن ها به نوعی باید شکرگذار این نعمات الهی باشند چون آنان از جان و وقت خود می گذرند تا دانش خود را جرعه جرعه به دیگران منتقل کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید