21:05|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1396 - 11:23
کد خبر: 6301

کاندیداهای ریاست جمهوری فقط شعار ندهند/ تحقق اقتصاد مقاومتی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند

کاندیداهای ریاست جمهوری تنها به حرف و شعار برای اخذ رای، اکتفا نکنند چراکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید داخلی و بهبود وضعیت مملکت، باید به شعارهای داده شده عمل شود.

کاندیداهای ریاست جمهوری فقط شعار ندهند/ تحقق اقتصاد مقاومتی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند

حجت الاسلام و المسلمین نقی باقری امام جمعه شاهین دژ در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز با اشاره به شعار امسال، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی هر فردی در جامعه بتواند روی پای خود بایستد و طوری برنامه ریزی کند که به کشورهای بیگانه محتاج نشود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سال های گذشته نیز نسبت به اقتصاد مقاومتی تاکید بسیاری داشت اما به دلیل تحقق نیافتن آن، شعار امسال نیز برپای اقتصاد مقاومتی بنا شد.

امام جمعه شاهین دژ با بیان این که برای محقق اقتصاد مقاومتی باید تولید، درآمد و هزینه از داخل کشور انجام شود عنوان داشت: متاسفانه شاهد تعطیلی بسیاری از کارخانه های تولیدی از جمله کارخانه کاشی هستیم.

باقری خاطرنشان کرد: تمام مواد اولیه چنین کارخانه هایی از داخل کشور تامین می شود، به همین سبب باید از واحدهای تولیدی حمایت به عمل آورده و از ورشکستگی آن ها جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: اگر از واردات بیجا جلوگیری کرده و از تولید نسب به سال های قبل حمایت کنیم، مطمئنا مملکت نیز به آرامش رسیده و رضایت مردم بیش از پیش جلب می شود.

امام جمعه شاهین دژ با اشاره به مناظره های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری در مناظره های انجام گرفته، طوری در رابطه با اقتصاد مقاومتی و درآمدهای کشور بحث می کنند که انگار 50 درصد از شعارهای منتخب سال های گذشته عملی شده است.

باقری افزود: در حالی که اگر به بخشی از حرف ها و شعارهای خود عمل می کردند، ملت ایران نیز استوارتر از گذشته شده و استقامت کشور را بیشتر حفظ می کردند.

وی با پاسخ به سوال خبرنگار باریش که حوزه علمیه شهرستان شاهین دژ در رابطه با تحقق شعار سال، تاکنون چه اقداماتی انجام داده است بیان کرد: حوزه علمیه این شهرستان در کنار تدریس درس طلبگی، توانسته یک کارگاه تولیدی قارچ راه اندازی کند که با اشتغال شش طلبه به صورت نیمه وقت، درآمدزایی این واحد را به حداکثر برساند.

باقری تصریح کرد: این واحد بدون هیچ سرمایه و وامی راه اندازی شده و توانسته با حمایت مردم و طلبه ها، حداکثر قارچ های سطح شهر را برای فروش تامین نماید.

امام جمعه شاهین دژ با اشاره به این که اگر از واردات حبوبات نیز جلوگیری شود، حوزه علمیه شهرستان شاهین دژ توانایی راه اندازی کارگاه تولیدی حبوبات را دارد افزود: با برنامه ریزی انجام گرفته، توانستیم در مدارس سطح شهرستان، برای خانم های خانه دار، شغل ایجاد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با این کار، هم به اقتصاد خانواده ها کمک می شود و هم نیز برای آینده فرهنگ کارآفرینی و اشتغال به جای می ماند.

باقری افزود: اضافه کردن یک هزار و 400 متر مربع به محیط حوزه علمیه شاهین دژ و احداث حسینه به مساحت 400 متر مربع در این شهرستان از دیگر اقداماتی است که با اجرایی شدن ان ها، به درآمد شهرستان اضافه و از هزینه های آن کاسته می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید