21:13|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1396 - 11:49
کد خبر: 6312

شعار اقتصاد مقاومتی هنوز تحقق نیافته است

با نگاه ویژه مردم و مسئولین به تولیدات داخلی می توان نسبت به تحقق شعار اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال امیدوار بود.

شعار اقتصاد مقاومتی هنوز تحقق نیافته است

حجت الاسلام والمسلمین حاج جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز در خصوص شعار امسال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و عملکرد مسئولین اظهار داشتند: در سالیان اخیر از طرف رهبر معظم انقلاب شعار های سال در حول اقتصاد مقاومتی است زیرا که مطلب بسیار مهم و حساسی مخصوصا برای قشر جوان جامعه است؛ در این دو و سه سال کارهای خوبی از سوی مسئولین در بخش کشاورزی و پتروشیمی انجام گرفته است ولی متاسفانه آنطور که باید و شاید فرمایشات رهبر انقلاب تحقق پیدا نکرده است؛ نام گذاری 3 سال متوالی به نام اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب بیانگر این است که هنوز این مسئله جای کار دارد.
وی ادامه داد: مسئولین و مردم ما باید بدانند که نباید تمام امید ما به سرمایه گذاری خارجی باشد در حالی که آن نیز خیلی محقق نشده است ما نباید از توان داخلی خود غافل شویم که این غافل شدن باعث شده است که اقتصاد مقاومتی به شکل خوبی تحقق نیابد.
 حاج جواد مجتهد شبستری تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید به گونه ای باشد که بتواند هنگامی که تحریمی بر علیه کشورمان اعمال می شود نتواند در اقتصاد کشور خللی وارد کند.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با عملکرد دولت یازدهم عنوان کرد: دولت یازدهم ادعای کاهش تورم، کاهش بیکاری و... را دارد ولی اثرات این کاهش ها خیلی برای مردم ملموس نیست، که این از کاهش قدرت خرید مردم معلوم است و می توان گفت که وعده های دولت یازدهم زیاد محقق نشد ولی امیدواریم تمامی مشکلات تولید و اشتغال مرتفع شود.
این مقام مسئول در رابطه با اقدامات لازم برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال خاطر نشان کرد: راه کارهای بسیاری وجود دارد و همچنین رهبر معظم انقلاب نیز راهکار های بسیاری را برای تحقق یافتن این شعار بیان کرده اند که از مهمترین آن ها برنامه ریزی مسئولان برای ایجاد اشتغال و جلوگیری از قاچاق کالا است؛ جلوگیری از واردات بی رویه کالا های غیر ضروری و همچنین رونق صادرات وظایفی است که باید مورد  توجه مسئولان باشد و مردم نیز باید توجه داشته که به محصولات تولید داخل استفاده بیشتری داشته باشند و اجناس ایرانی حمایت کنند و تولید کنندگان داخلی نیزشوق بیشتری برای تولید محصولات با کیفیت پیدا می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حاج جواد مجتهد شبستری ادامه داد: بعضا در بازار مشاهده می شود محصولاتی از خارج وارد می شود که تولیدات داخلی دارند که واردات این محصولات باعث رکود بازار داخلی کشور نیز می شوند؛ اگرمسئولین و مردم ما کمی به این راهکارها توجه کنند می توان نسبت به تحقق کامل شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اقدام کرد.
وی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: امیدواریم کسی که از سوی مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود بتواند در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان و حل مشکلات مردم قدم های مثبتی بردارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید