23:00|جمعه, مهر 27 ,1403
تاریخ انتشار: 15 خرداد 1396 - 20:55
کد خبر: 6419

امام (ره) بسیار ساده زیست بودند

امام اهل راز و نیاز ،اهل تهجد و اهل نماز شب و گریه های شبانه بودند؛ امام(ره) مخلص به تمام معنا بودند؛ امام(ره) این جمله را بار ها با خود تکرار میکردند که خدایا ما هیچ هستیم هرچه هستیم تویی.

امام (ره) بسیار ساده زیست بودند

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام  خمینی (ره) در مورد ویژگی های امام اظهار داشت: چند مورد از ویژگی های امام(ره) که بزرگان و مقام‌ معظم رهبری بارها به این مساله اشاره کرده اند، عبودیت امام (ره) بود ،امام اهل راز و نیاز ،اهل تهجد و اهل نماز شب و گریه های شبانه بودند؛ امام(ره) مخلص به تمام معنا بودند؛ امام(ره) این جمله را بار ها با خود تکرار میکردند که خدایا ما هیچ هستیم هرچه هستیم تویی.
وی افزود: امام خمینی(ره) با آن همه عضمت و بزرگی بارها گفتند که من را بجای رهبر، خدمتگذار صدا کنید بهتر است، در کل دنیا نمی توانید این چنین رهبری پیدا کنید ک با این همه عضمت و بزرگی دارای این روحیه باشد که بگوید من را خادم خطاب کنید بهتر است.
قریشی تصریح کرد: امام خمینی(ره) بسیار ساده زیست بودند؛ در مملکتی که کاخ سعد آباد و کاخ های مختلف وجود دارد و از لحاظ نفت و گاز کشوری مطرح در جهان است امام(ره) در منزلی اجاره ای با مختصر امکانات زندگی میکردند، در هیچ کجای جهان نمیتوان سادگی که در زندگی امام (ره) بود را در زندگی دیگر  رهبران  دید.
امام جمعه ارومیه بیان کرد: اکنون چیزی که برای ما دارای اهمیت است این است که ما امام(ره) را فراموش نکنیم و همچنین اصول زندگی و اصول انقلابی امام(ره) و اصولی که در این نظام‌مطرح کردند را در این عصر باید  باقی بماند و از یاد نبریم.
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در پایان تاکید کردند: عنایت خداوند به ما وجود مقام معظم رهبری است تا ایشان بعد از امام(ره) کشتی انقلاب را در مسیر درستی به حرکت در بیاورند. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید