00:49|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1396 - 04:18
کد خبر: 6475

ای مردم شما اکنون در حالی هستید که رفتگان در حسرت آن هستند

هرکس تقوا پیشه کند و در زندگی اش خوف و ترس الهی باشد خداوند او را در معصیت ها مستاصل نمیگذارد.

ای مردم شما اکنون در حالی هستید که رفتگان در حسرت آن هستند

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز،حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در سخنرانی شب ۲۱ام  در خصوص نهج البلاغه اظهار داشت: ما به عنوان شیعه ی امیرالمومنین وظیفه مان مشخص است، هرچقدر نهج البلاغه را مطالعه کردم عجایب آن به پایان نرسیده و هربلر بیشتر از سخنان امیر المومنین علی(ع) متعجب شدم.
نماینده ولی فقیه آذربایجان غربی در ادامه به فرمایشات حضرت علی (ع) در نهج البلاغه لشاره کرد و گفت: حضرت در خطبه ی ۱۸۳ نهج البلاغه میفرمایند ای مردم بترسید از خدایی که نظاره گر اعمال شماست و تمام حرکات شما در قبضه ی خداوند متعال است.
وی در ادامه با اشاره به دعای کمیل اظهار داشت: دعای کمیل یکی از دعاهایی است که حضرت آن را مرتجلا در سجده می خوانند و می فرمایند ای پروردگار فرار از حکومت  تو ممکن نیست، اگر پنهانی عمل کنید خداوند از آن آگاه است و اگر آشکارا عمل کنید آن را ثبت می کند و خداوند فرشتگانی را برای ثبت اعمال شما قرار داده که نگهبان، کریم و بزرگوارند؛ کوچکترین عمل خیر شما توسط فرشتگان ثبت می شود و غیر ممکن است اعمال نابجا را بدون اینکه انجام دهید در نامه اعمال شما ثبت کنند.
حجت الاسلام قریشی اذعان کرد: امیر المومنین (ع) فرمودند ای مردم آگاه باشید هرکس تقوا پیشه کند و در زندگی اش خوف و ترس الهی باشد خداوند او را در معصیت ها مستاصل نمیگذارد و در ظلمت ها نورانیتی به فرد عطا می کند که قدرت تشخیص حق از باطل را داشته باشد .
وی در ادامه گفت: هرکس تقوا پیشه کند خداوند در قیامت خواسته هایش را جاودانه خواخد کرد، به او جایگاه و مرتبه ای بالا می بخشد و در آن‌منزلی که خداوند آن را ایجاد کرده تا حدی به خداوند متعال نزدیک می شود که عرش خداوند به منزل او سایه می اندازد؛ نورانیت آن خانه تجلی خداوند است در آن خانه فرشتگان خداوند وارد شده و وی با پیامبر همنشین می شود.
امام جمعه ارومیه ادامه داد: حضرت می فرمایند، ای مردم نزدیک است پایان آرزوها، فرا رسیدن مرگ و بسته شدن درهای توبه؛ تا زمانی که مرگ فرا نرسیده در توبه خداوند باز است و انسان امیدوار است تا زمانی که اجل فرا برسد.
وی افزود: ای مردم شما اکنون در حالی به سر می برید که رفتگان در حسرت آن هستند پس از این فرصت استفاده کنید.
نماینده ولی فقیه ارومیه چنین بیان کرد: خدا گواه است اگر توان آن را داشته باشیم تا قبر هارا بشکافیم صاحبان قبر چنان آرزو کنند که ای کاش شب قدر ماهم توان آن را داشتیم تا ذکر بک یا الله را زمزمه می کردیم؛ هم در رحمت خدا را می زدیم.
وی افزود: حضرت می فرمایند، حال شما مردم همان حسرت رفتگان است ولی یقین نداشته باشیم که این حال ادامه داشته باشد و سال دیگر فرصت این را داشته باشیم؛ و شما در حال سفر هستید از این دنیا که منزل شما نیست در این دنیایی که همه رفتنی هستیم هیچ پست و مقامی پایدار نیست.
امام جمعه ارومیه در پایان گفت: ای مردم تلاش کنید و خودتان را از آتش جهنم نجات دهید، اکنون در حالی هستیم که می توانیم توبه کنیم چون در این ماه درهای رحمت و بخشش خداوند به روی بندگانش باز است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید