22:57|جمعه, مهر 27 ,1403
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1396 - 23:36
کد خبر: 6528

اداره ارشاد استان نسبت به معرفی و توزیع کتاب نویسندگان آذربایجان توجه کند

ارشاد اسلامی و انتشارات باید به موضوع توزیع کتاب بین مردم بیشتر توجه کند تا مردم نیز با نویسندگان جوان و حتی پیشکسوتان استان بیشتر آشنا شوند.

اداره ارشاد استان نسبت به معرفی و توزیع کتاب نویسندگان آذربایجان توجه کند

حسین واحدی، نویسنده جوان و فاخر ارومیه در حوزه ادبیات ترکی در سال 1360در ارومیه به دنیا آمد.

وی در مصاحبه با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش نیوز، با اشاره به علاقه خود به نویسندگی گفت: از 16 سالگی علاقه به نویسندگی داشتم، از همان دوران دبیرستان بیشتر روزنامه و مجلات می خواندم اما به صورت جدی کارم را از سال 88-89 شروع کردم.

واحدی افزود: اولین کتابم به اسم سئوگی یولچولاری که مجموعه داستان به زبان ترکی است در سال 91 به چاپ رسیده است، تا کنون 3 کتاب از من در حوزه ادبیات ترکی به چاپ رسیده است که اخرین کتابم در سال 96 به اسم یابانجی که ترجمه کتاب آلبئر کامو می باشد به چاپ رسید و امسال هم یک کتاب به اسم بیاض گئجه لر چاپ شده است.

واحدی در پاسخ به این سوال خبرنگار باریش که چه مشکلاتی درزمینه فرهنگی و نویسندگی وجود دارد ادامه داد: سه جلد کتاب از من به چاپ رسیده و اکنون کتاب برای چاپ دارم ولی به خاطر یک سری مشکلات که وجوددارد رغبتی برای چاپ این کتاب ها ندارم، اصلی ترین این مشکلات؛ مشکل توزیع کتاب است که به دست مردم نمی رسد.

وی در ادامه گفت: کانالی برای توزیع کتاب در شهر ارومیه نداریم و انتشارات هم نقش چابخانه را دارند که در قبال هزینه ی پرداخت شده مجوز گرفته و کتاب را چاپ می کنند، ارشاد اسلامی و انتشارات باید به این موضوع توزیع کتاب برای مردم بیشتر توجه کنند تا مردم با نویسندگان جوان و حتی پیشکسوتان استان بیشتر آشنا شوند.

واحدی اذعان کرد: باید در شهر ارومیه مکانی مانند نمایشگاه دائمی برقرار شود و انتشارات یک جا جمع شده تا مردم علاقه مند بتوانند در آن مکان با کتاب ها و نویسندگان بیشتر آشنا شوند، در کنار این باید شرکت هایی باشند تا موضوع توزیع کتاب را حل کنند؛ برای حل مشکلات فرهنگی نویسندگی باید بین انتشارات و ارشاد اسلامی تعامل برقرار شود.

وی در پایان در خصوص فعالیت خود در سایر حوزه های فرهنگی گفت: علاوه بر نویسندگی در حوزه ادبیات بخصوص ادبیات ترکی هم در روزنامه نگاری و هم با نشریات مختلف استان همکاری دارم، آخرین نشریه ای که فعالیت داشتم مجله ماهنی بود که جزو نشریات توزیع منطقه شمالغرب می‌باشد؛ همچنین در حوزه عکاسی هم کم و بیش فعالیت هایی دارم.

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید