00:48|دوشنبه, مهر 02 ,1403
تاریخ انتشار: 02 تیر 1396 - 21:53
کد خبر: 6542

سامانه فاضلاب سردشت به دست وزیر نیرو افتتاح شد

سامانه فاضلاب سردشت  به دست وزیر نیرو چیت چیان، قانع معاون فنی توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، سعادت استاندار آذربایجان غربی، اکبری مدیرعامل آبفای آذربایجان غربی و فرماندار این شهر افتتاح شد.

سامانه فاضلاب سردشت به دست وزیر نیرو افتتاح شد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز رسول اکبری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل آب و فاضلاب استان در این مراسم ضمن خوش آمدگویی به حضار و میهمانان حاضر در مراسم  گفت: این سامانه با صرف اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال هزینه شده و خوشبختانه به مرحله بهره برداری رسیده است.

اکبری با اشاره به اینکه این سامانه در قالب  طرح های اقتصاد مقاومتی به اجرا گذاشته است افزود: 110 میلیارد ریال از این رقم تا کنون در بخش تصفیه خانه و 90 میلیارد ریال نیز در بخش ایجاد شبکه های جمع آور فاضلاب هزینه شده است.

وی اضافه کرد : 89 درصد مردم شهرستان سردشت تحت پوشش شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار دارند و با بازنگری در طرح ظرفیت افق طرح از 55 هزار نفر به 80 هزار نفر افزایش یافته است.

مدیرعامل آبفای استان اظهار کرد: این تصفیه خانه  دارای یک مدول با سیستم لجن فعال با هوادهی گسترده قادر است در شبانه روز 15 هزار و  482 متر مکعب فاضلاب را تصفیه کند.

اکبری طول شبکه و خط انتقال اجرا شده این طرح را حدود 75 کیلومتر دانست و افزود : تعداد انشعابات واگذار شده 12 هزار و 740 فقره میباشد.

اکبری در آئین افتتاح تصفیه خانه فاضلاب سردشت اظهار داشت دولت سعی و اهتمام ویژه ای برای افتتاح پروژه های دولت در استان را دارد.

مدیرعامل آبفای آذربایجان غربی در سطح استان 75 پروژه در حوزه وزارت نیرو وجود دارد که دارای اعتبار 1 هزار میلیارد تومانی است که این اعتبارات از منابع مختلف تامین میشوند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل آبفای استان در ادامه افزود : پروژه های شرکت آب و فاضلاب استان  به هیچ وجه تعطیل نشده و وزارت نیرو همواره تلاش زیادی برای افتااح پروژها در استان انجام داده است.

رسول اکبری با بیان اینه در حال حاضر پروژه های در حال احداث استان دارای 75 درصد پیشرفت فیزیکی میباشد افزود: در دولت تدبیر و امید 300 میلیارد ریال برای شهر مهاباد و 250 میلیارد ریال برای شهر سلماس تخصیص داده شده است که این اعتبارات از صندوق توسعه ملی اخذ شده است.

مدیرعامل آبفای استان در ادامه با اشاره به کلنگ زنی تصفیه خانه پلدشت گفت : این پروژه در شش ماهه  دوم سالجاری افتتاح میشود.

وی در ادامه به احداث مدول 3 تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با ظرفیت 60 هزار متر مکعب که دارای پیشرفت 45 درصدی میباشد.

اکبری به افتتاح سامانه فاضلاب نقده اشاره کرد و افزود : این سامانه با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال از جمله مهم ترین پروژه های وزارت نیرو در  شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده  دولت در بخش مساکن مهر استان میباشد که تمامی زیرساخت های مربوط به آب این مساکن حل شده است و امید است در آینده ای نزدیک مشکل فاضلاب این مساکن حل شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید