00:57|دوشنبه, مهر 02 ,1403
تاریخ انتشار: 02 تیر 1396 - 23:42
کد خبر: 6545

60درصد گیاهان دارویی جهان در آذربایجان غربی قابل استحصال هستند

اسمعیل کریم زاده  گفت: گردش مالی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در جهان ارقام قابل توجهی است و ما نیز با توجه به اقلیم مساعد استان می توانیم با مدد گرفتن از فناوری و نیروهای خلاق، در این زمینه پیشگام باشیم.

60درصد گیاهان دارویی جهان در آذربایجان غربی قابل استحصال هستند

اسمعیل کریم زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز با بیان اینکه آذربایجان غربی منبع غنی و معدن زرین منابع طبیعی و خدادادی است، اظهار کرد: گردش مالی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در جهان ارقام قابل توجهی است و ما نیز با توجه به اقلیم مساعد استان می توانیم با مدد گرفتن از فناوری و نیروهای خلاق، در این زمینه پیشگام باشیم.
وی با بیان اینکه این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالانه 2 هزار و 500 تن انواع عرقیات و اسانس گیاهی در مساحت 2 هزار متر مربع با سرمایه گذاری 8 میلیارد تومان افتتاح شد، اظهار کرد: مالک این واحد تولیدی 6 میلیارد تومان سرمایه شخصی وارد چرخه تولید کرده و 2 میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کرده است. 
اسمعیل کریم زاده با اشاره به اینکه با افتتاح فاز اول این پروژه برای 10 نفر به صورت مستقیم و 50 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است، ادامه داد: ظرفیت اسمی این واحد تولیدی 5 هزار تن است با تکمیل سایر بخش های آن شاهد رونق تولید در این بخش و جلوگیری از خروج گیاهان دارویی بومی استان خواهیم بود. 
وی افزود :کاشت و تولید گیاهان دارویی از برنامه های پیش بینی شده برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان است که حمایت های لازم از این بخش در قالب توسعه زنجیره های تولید،در اولویت کاری این سازمان قرار دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اعلام اینکه بیش از 60 درصد گیاهان دارویی جهان در آذربایجان غربی قابل استحصال هستند، گفت: اغلب این گیاهان دارویی در 2600 هکتار از مراتع ملی و طبیعی استان قابل برداشت است.
کریم زاده با بیان اینکه 17 واحد گیاهان دارویی در استان داریم، گفت: 11 واحد تا کنون به بهره برداری رسیده و 6 واحد نیز در آستانه بهره برداری و افتتاح هستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید