01:00|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 03 تیر 1396 - 23:30
کد خبر: 6550

عید سعید فطر در حقیقت جشن یک ماه بندگی و عبادت پروردگار است

اعمال عید سعید فطر شامل نماز عید فطر در این روز، پرداخت زکات فطره، غسل و خواندن زیارت اباعبدالله حسین(ع) می باشد.

عید سعید فطر در حقیقت جشن یک ماه بندگی و عبادت پروردگار است

 حجت الاسلام والمسلمین جواد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با سرویس فرهنگ باریش نیوز ضمن تبریک فرا رسیدن عید فطر بر همه مسلمانان مخصوصا مردم عزیز استان آذربایجان غربی در رابطه با عید فطر گفت: عید سعید فطر از اعیاد بزرگ اسلامی است و برای همه مسلمانان روز بسیار عزیز است و در حقیقت جشن یک ماه عبادت و بندگی پروردگار در این روز گرفته می شود.

وی ادامه داد: در این عید بزرگ مسلمانان با انجام اعمالی که در این روز وارد شده است، یک ماه عبادت و بندگی خود را جشن می گیرند، از جمله اعمال این روز بزرگ نماز عید سعید فطر است که در تمامی شهر ها برگزار می شود، و یکی دیگر از اعمال در این عید بزرگ پرداخت زکات و فطره است.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری افزود: برای کسانی که در نماز عید فطر حاضر می شوند لازم است که قبل از نماز زکات فطره خود را بپردازند و یا اگر برای شخص خاصی در نظر گرفته اند که مستمند است، کنار بگزارند و در صورتی که مستمند مورد نظرشون رو دیدند به او پرداخت کنند، از اعمال این روز همچنین می توان به غسل و خواندن زیارت ابا عبدالله الحسین(ع) و انجام سایر اعمالی که در این روز مستحب است، اشاره کرد.

وی در رابطه با کفاره روزه اذعان کرد: کسانی معذور بودند و در ماه مبارک رمضان به واسطه کسالت و بیماری نتوانستند روزه این ماه رو انجام بدهند، طبعا بعد از ماه مبارک رمضان چنان که عذرشان برطرف شده باشد می توانند قضای روزه ان روز و ایامی را که نتوانستند روزه بگیرند را به جای آورند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: چنانچه عذر آن شخص بعد از ماه مبارک برطرف نشده بود و کسالت و بیماری ادامه دار بود طبعا بابت هر روز می توانند کفاره پرداخت کنند که مبلغ کفاره طبق چیزی که اعلام شده باید برای هر روز 2 هزار تومان پرداخت کنند که باید برای طعام هزینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین جواد شبستری در گایان تاکید کرد: اگر کسی معذور نبوده و افطار عمدی کرده، اگر بخواهد کفاره را به صورت نقدی پرداخت کند باید بابت هر روز افطار عمدی 120 هزار تومان پرداخت کنند، و به صورتی که گفته شد این مبلغ نیز باید پرداخت شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید