01:05|دوشنبه, مهر 02 ,1403
تاریخ انتشار: 04 تیر 1396 - 01:13
کد خبر: 6556

برای جلب اعتماد شهروندان و آسودگی خیال در قانونی بودن معاملات اقدام به کدبندی مشاورین املاک کرده ایم

پیری گفت: برای جلب اعتماد شهروندان عزیز و آسودگی خیال در صحیح و قانونی بودن معاملات، در سطح شهر ارومیه تمامی مشاورین املاک دارای مجوز کد بندی شده اند.

برای جلب اعتماد شهروندان و آسودگی خیال در قانونی بودن معاملات اقدام به کدبندی مشاورین املاک کرده ایم

شاهرخ پیری، رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان ارومیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس اقتصادی باریش نیوز اظهار داشت: تغییرات محسوسی در حوزه خرید و فروش املاک نسبت به سال گذشته ایجاد نشده است ولی خوشبختانه روند کلی بازار رو به رشد بوده و خرید و فروش املاک در قیاس با سال گذشته وضعیت بهتری دارد.

وی افزود: از اوایل شروع ایام انتخابات وضعیت بازار آرام تر شده و در حالت کف بازار قرار گرفته است، لذا شهروندان عزیز توجه داشته باشند که اگر قصد خرید ملکی اعم از آپارتمان، ساختمان، باغ و باغچه و ... را دارند، الان بهترین موقع است و میتوانند بدون حباب و واسطه گری و با توجه به اینکه وضعیت بازار در حالت کف قرار دارد، ملک مورد نظر را به قیمت مناسب خریداری کنند.

 رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان ارومیه با اشاره به نرخهای کمسیون مشاورین املاک گفت: نرخ کمسیون مشاورین املاک که در ارومیه و حومه فعال هستند پایین است؛ در این راستا از کمسیون نظارت در خواست شده است که نرخ کمسیون مشاورین املاک به نیم درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مالیات ارزش افزوده نباید شامل مشاورین املاک باشد اضافه کرد: ما واسطه‌گر هستیم و خرید و فروش کالا انجام نمیدهیم که مالیات بپردازیم؛ صنف مشاورین املاک صنف خدماتی است و اصولا باید از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف شود، امیدواریم با همت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ارومیه و استان آذربایجان غربی در خانه مجلس مصوب شده و صنف زحمت کش مشاورین املاک از این مسئله مستثنا شود.

پیری ضمن اشاره به کدبندی مشاورین املاک خاطرنشان کرد: برای جلب اعتماد شهروندان عزیز و آسودگی خیال در صحیح و قانونی بودن معاملات، در سطح شهر ارومیه تمامی مشاورین املاک دارای مجوز کد بندی شده اند، در حقیقت علاوه بر پروانه کسب این کد بندی انجام گرفته و به شیشه مشاورین املاک نصب شده است.

وی تاکید کرد: همچنین عقد قراردادها با استفاده از قراردادهای هولوگرامی را از بهمن سال 95 شروع کردیم و تمامی قرار دادهای قبلی که عاری از هولوگرام است فاقد اعتبار هستند؛ هر چند این حرکت برای اتحادیه مشاورین املاک مستلزم هزینه است اما برای جلوگیری از تخلف و ثبت قراردادهای غیر رسمی که در خارج از مشاورین املاک نوشته می‌شود، تمامی قراردادهایمان را هولوگرامی کردیم.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان ارومیه در پایان گفت: لازم به ذکر است مشاورین املاک ما تخصصی بوده و از حالت سنتی خارج شده است؛ هر کسی که اقدام به دریافت پروانه کسب می‌کند از طرف اتحادیه به دانشگاه جامع علمی و کاربردی معرفی شده و 40 ساعت دوره تخصصی حقوق را میگذرانند و بعد از اتمام گواهینامه پایان دوره دریافت می‌نمایند؛ این گواهینامه پیش نیاز پروانه کسب میباشد.  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید