03:05|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 04 تیر 1396 - 05:15
کد خبر: 6558

در زمینه چاپ و نشر و کتاب هیچ مشکلی وجود ندارد و بسیار عالی و رضایت بخش است

فروش کتاب در ارومیه نسبت به  تهران و کشور های خارجی بسیار پایین بوده و تیراژ ۳۰۰ عدد رسیده که رضایت بخش نیست.

در زمینه چاپ و نشر و کتاب هیچ مشکلی وجود ندارد و بسیار عالی و رضایت بخش است

رضا تقی زاده، نویسنده ارومیه در گفت و گو با خبر نگار  سرویس فرهنگی باریش نیوز گفت: از سال ۵۲ و دوران دبیرستان شعر هایی داشتم ولی بصورت جدی از سال ۸۰ شروع به نویسندگی کرده و شروع به فعالیت در این حوزه کردم، به این ترتیب اولین کتاب من در سال ۹۰ به نام ارومیه و خاطره ها در کتاب فروشی ارومیه توسط ناشر چاپ و توزیع شد.
وی ادامه داد: دومین کتاب من که در عرصه ی زبان و ادبیات ترکی بود  در تبریز به چاپ رسید، همینطور  کتاب بعدی من که کتاب خود آموز زبان استانبولی شامل ۶۴ درس و هر درس دارای پنج بخش و همچنین دارای لغت نامه و بخش سوال جواب می باشد  به چاپ رسید.
تقی زاده افزود: چهارمین کتاب من به اسم پاپاخ می باشد که داستان بلند به زبان ترکی است و آخرین کتاب به اسم بویوک ننه می باشد که واقعیت داشته و سرگذشت یک خانم می باشد.
وی در پاسخ به سوال این خبر نگار که چه مشکلاتی در زمینه چاپ و نشر کتاب وجود دارد گفت:  در سال ۸۵ یکسری مشکلات وجود داشت که به مرور زمان حل شده و اکنون در زمینه چاپ و نشر کتاب هیچ مشکلی وجود نداشته و عملکرد کاملا رضایت بخش است ، اما تا امروز اصلی ترین علتی که مردم از کتاب جدا شده اند این است که فکر می کنند مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد.
رضا تقی زاده اظهار کرد: فروش کتاب در سطح استان نسبت به تهران و دیگر استان ها و کشور های خارجی بسیار پایین بوده و رضایت بخش نیست به طوری که متاسفانه تیراژ ما در ارومیه به ۳۰۰ عدد رسیده است.
وی در پایان گفت: من عضو ان جی او های مردمی و سلف نویسندگان می باشم و در نظر دارم چیزی مانند اهل قلم را راه اندازی کنم، من با توجه به علاقه ای که به کتاب و کتاب خوانی و نویسندگی داشتم اقدام به باز کردن کتابفروشی کرده و اکنون در کتاب فروشی مشغول به فعالیت می باشم و درخواست مجوز انتشارات کرده ایم که موافقت شده و به زودی راه اندازی می شود که باعث می شود قدم های مثبتی در زمینه چاپ و نشر کتاب برداشته شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید