00:55|دوشنبه, مهر 02 ,1403
تاریخ انتشار: 11 تیر 1396 - 00:01
کد خبر: 6578

بیکاری؛ بزرگترین دغدغه حل نشدنی تاریخ

یکی از انتظارهایی که مردم جامعه اسلامی ایران از مسئولان دارند، حل مشکل اشتغال است که اکنون باید آن را تاریخی نامید چراکه به حل ناشدنی ترین دغدغه تبدیل شده است با این حال هنوز امید برای ایجاد کار از مردم به در نشده است.

بیکاری؛ بزرگترین  دغدغه حل نشدنی تاریخ

 به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، اشتغال یکی از مسئله هایی است که چند سالی است سبب مشغولی اذهان عمومی و به ویژه افرادی طبقه متوسط شده است؛ اگر بیشتر به عمق موضوع مذکور پیش رویم، باید بیان کرد که یکی از دلایل افزایش بیکاری و توانایی ایجاد کار یا همان کارآفرینی توسط نیروی جوان، مدرک گرایی می باشد.

کارآفرینی از اقداماتی است که اگر بتوان مردم و یا همان جوانان جامعه را به سمت آن سوق داد، می توان درصد بسیاری از مشکل بیکاری را حل کرد، بیکاری اکنون از معضلاتی است که بر روی ذهن ها تاثیر به سزایی گذاشته و تحصیلات غیر واقعی و صرفا تحصیل به جهت پشت میزنشینی سبب شده تا مردم به از ایجاد کار دور شده و راحت طلبی را برگزینند.

البته هستند کسانی که به اشتغال های صنعتی، بازاری و کار در دیگر زمینه ها را قبول دارند اما متاسفانه هیچ یک از صاحبان کار پذیرای آنان نمی باشند و همین نیز باعث دوری و جوان از خانه، منزوی شدن، رفتن به دنبال تفریح و سرگرمی و انجام کارهای خلاف شده است.

مردم کشور ایران از مسئولان پای کار انتظار توجه به مشکلات و دغدغه هایی را که مطالبه کرده اند را پاسخگو باشند، ولی زمانی که پاسخی دریافت نمی کنند و حمایتی از سوی دولت و مقام مسئولان نمی بینند، سبب می شود تا برخی با استفاده از هوش و ذکاوت به سمت اروپا و برخی که از توان مالی برخوردار نیستند به سمت کارهای نامطلوب بروند.

اگر بتوان زمینه ای را برای جوانان پای کار ایجاد کرد و با قرار دادن امکانات لازم به جهت ایجاد کار، قدمی برداشت مطمئنا شاهد حضور افراد زیادی در صحنه برای کارافرینی و ایجاد اشتغال برای دیگر مردم خواهیم بود.

مردم جامعه به ویژه آذربایجان غربی، تقریبا همه از قشر متوسط و دارای فکر و اندیشه تشکیل شده اند ، لذا می توان با در نظر گرفتن نیرو و ظرفیت مردم استان، با استفاده از اتق فکرهای بخش های خصوصی و دولتی اقدامات بسیاری را در این راه انجام داد.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم ایران صبح امروز با حضور در همایش سراسری قوه قضائیه گفت: از سال 85 تا 92 اشتغال خالص تقریبا صفر بود، در حالی که بیشترین بیکار را داشتیم. دولت یازدهم کشور را در رکود بی نظیر تحویل گرفت. آنها که امروز از رکود می گویند چطور زمان رشد منفی 6.8 درصد ساکت بودند.

وی ادامه داد: هنوز شرایط ما خوب نیست. اگرچه آمار اشتغال فصل بهار 700 هزار نفری است، اما با نقطه مطلوب فاصله داریم.

باتوجه به سخنان رئیس جمهور می توان به این نتیجه رسید که مسئولان نیز افزایش درصد بیکاری، راحت طلبی، مدرک گرایی و نبود شغل های مناسب برای افراد جامعه به ویژه نیروی جوان را پذیرفته اند؛ اما تنها پذیرفتن گره ای از مشکلات مردم را باز می کند! مردم توجه و حل مشکلات را می طلبند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید