00:58|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 13 تیر 1396 - 00:08
کد خبر: 6594

دستگاه های دولتی از کالاهای صنایع دستی به عنوان هدیه در مراسمات استفاده کنند

کالاهای صنایع دستی باید بازار پسند و باب میل خریداران این کالاها باشد و در بسته بندی های مشخص بین خریداران و علاقه مندان عرضه شود.

دستگاه های دولتی از کالاهای صنایع دستی به عنوان هدیه در مراسمات استفاده کنند

جلیل جباری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش نیوز در خصوص رونق اشتغال و ترویج فرهنگ استفاده از صنایع دستی گفت: برای این کار ما از تولیدات صنایع دستی حمایت کرده، که به مجموعه ای از هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی چه به شکل انفرادی و چه به شکل گروهی که مشغول تولید هستند را شناسایی  و برای این ها مجوزهای صنایع دستی صادر می شود.
وی خاطر نشان کرد: اقدام مثبت دیگری که در این زمینه صورت می گیرد بحث تامین نقدینگی، پرداخت تسهیلات به منظور تجهیز اقلام و وسایل به منظور تولید، که در سال گذشته حدود 60 نفر از تولید کنندگان صنایع دستی موفق به استفاده از این تسهیلات با ارزش 2 میلیارد تومان برای رونق صنایع دستی استفاده کنند.
جباری در خصوص بحث طراحی و نو آوری صنایع دستی گفت: سعی در این داریم که محصولات صنایع دستی را بازار پسند و باب میل مصرف کنندگان صنایع دستی باشد به همین منظور اقدام به  نمونه سازی و طراحی محصولات جدید صنایع دستی کرده ایم.
وی افزود: بحث بعدی بسته بندی محصولات صنایع دستی می باشد که خریداران صنایع دستی علاقه مند به خرید صنایع دستی در بسته بندی مشخص دارند، اقدام بعدی در این زمینه بحث آموزش شاغلین صنایع دستی می باشد که با مهارت های فروش، صادرات صنایع دستی و ساختار تولید آشنا شوند که در واقع شامل یک سری آموزش های ضمن اشتغال  می باشد.
مدیر کل صنایع دستی ادامه داد: به بحث صنایع دستی در غالب اقتصاد مقاومتی توجه خاصی شده، برنامه هایی که در بحث اقتصادمقاومتی پی گیری می شوند شامل حمایت از ایجاد کارگاه های بزرگ صنایع دستی، حمایت ازکارگاه های تولیدی صنایع دستی مخصوصا روستاهایی که هدف گردشگری هستند، می باشد.
جلیل جباری اظهار داشت: همچنین از تشکل هایی که در زمینه صنایع دستی علاقه مند به فعالیت هستند همایت می کنیم، ما نیز از افراد و موسساتی که در زمینه صادرات صنایع دستی فعالیت دارند به صورت پرداخت تسهیلات به این افراد وموسسات حمایت می کنیم.
وی ادامه داد: در بحث صنایع دستی همواره با ایجاد بازارچه های صنایع دستی به مناسب های مختلف از جمله ایجاد بازارچه های موقت درهفته صنایع دستی، عید نوروز و تابستان حمایت کرده ایم تا مسافران و گردشگران از این بازارچه ها خرید کنند، همچنین در کنار این اقدامات موزه های مردم شناسی و پایگاه های میراث جهانی نیز در اختیار تولید کنندگان صنایع دستی قرار می گیرد تا بتوانند به شکل رایگان دراین اماکن محصولات خود را عرضه کنند.
وی در پایان تاکید کرد: مجلس اخیرا طرح حمایت از صنایع دستی را تصویب کرده و تاکید کرده اند که دستگاه های دولتی از کالاهای صنایع دستی به عنوان هدیه استفاده کنند که هم از تولید حمایت کرده باشیم و هم باعث افزایش فروش و بازار صناعی دستی شویم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید